|

وضعیت نا به سامان بازار خودرو

آغاز توزیع یارانه جدید خرید خودرو؛ یک خودرو بخرید ۷۹ میلیون یارانه بگیرید!

یارانه خودرو

با وجود نارضایتی از بازار خودرو و قیمت‌ها همچنان قرعه‌کشی و فروش فوق‌العاده از سوی خودروسازها ادامه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

بازار خودرو در وضعیت نابه‌سامانی به‌ سر می‌برد. با وجود افزایش قابل توجه قیمت خودروهای داخلی در هفته‌های اخیر، تازه‌ترین آمارها از رشد دپوی خودروهای ناقص و تجاری نشده در پارکینگ‌های شرکت‌های خودروسازی حکایت دارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، این افزایش قیمت خودرو و تغییرات جدید نیز نه تنها شرایط را بهبود نداده بلکه باعث نارضایتی بیشتر خریدار و خودروساز شده است. با این حال گروه خودروسازی ایران خودرو خبر از فروش فوق‌العاده جدیدی داده است.

در فروش این هفته سه محصول راناپلاس با سقف شیشه‌ای، پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای و دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک به صورت فوق‌العاده و با موعد تحویل حداکثر سه ماهه عرضه می‌شود. همه مدل‌های عرضه شده نسبت به بازار با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسند.

رانا پلاس در حالی با قیمت ۲۲۷ میلیون در این فروش فوق‌العاده فروش می‌رود که در بازار قیمت آن ۲۷۰ میلیون تومان است. در واقع این یارانه ۴۳ میلیونی در جیب کسانی می‌رود که در قرعه‌کشی برنده شوند.

سورن پلاس نیز قیمت کارخانه ۲۴۰ میلیون و قیمت بازار بیش از ۳۰۰ میلیون تومان است. اختلاف قیمت این دو نرخ ۶۰ میلیون تومان است. پژو ۲۰۷ هم در کارخانه ۲۳۳ میلیون اما در بازار بیش از ۳۵۵ میلیون تومان قیمت دارد. ۱۲۲ میلیون تومان نیز در این خودرو یارانه توزیع خواهد شد.

دنا پلاس نیز در بازار بیش از ۴۸۵ میلیون تومان و در کارخانه ۳۹۳ میلیون تومان قیمت دارد. ۹۲ میلیون تومان اختلاف را می‌توان یارانه برای فروش این خودرو در نظر گرفت. با توجه به یارانه ۴۳ میلیونی، ۶۰ میلیونی، ۱۲۲ میلیونی و ۹۲ میلیونی این چهار مدل خودرو میانگین یارانه توزیعی در هر خودرو ایران‌خودرو ۷۹ میلیون تومان می‌شود.

سایت فروش ایران‌خودرو برای ثبت‌نام در این طرح از امروز سه‌شنبه به مدت سه روز فعال است. مشتریان برای ثبت‌نام نهایی از طریق قرعه‌کشی شنبه هفته آینده ۱۸ دی‌ماه انتخاب می‌شوند. مراسم قرعه‌کشی از طریق سایت ایران‌خودرو به نشانی ikco.ir و صفحه این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir به صورت زنده پخش خواهد شد.

متقاضیان می توانند از امروز تا پنجشنبه با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت‌نام اولیه اقدام کنند.

Screenshot-2022-01-04-094736

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها