|

پیش‌بینی یک کارشناس بازار رمزارزها:

در سال ۲۰۲۲ بیت‌کوین بهتر است یا سهام؟

بیت کوین

یک تحلیلگر بازار رمزارزها معتقد است که افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو به نفع بیت‌کوین خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

صورتجلسه منتشر شده از آخرین نشست فدرال‌ رزرو در ماه دسامبر نشان می‌دهد که مقامات بانک مرکزی ایالات متحده در مورد تراز ۸٫۳ هزار میلیارد دلاری و افزایش نرخ بهره زودتر از موعد به بحث پرداخته‌اند. موضع حمایتی و تند بانک مرکزی می‌تواند باعث شود که بیت‌کوین عملکردی بهتر از سهام داشته باشد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، بر اساس اظهارات مایک مک‌گلان تحلیلگر بلومبرگ، برنامه بانک مرکزی برای افزایش نرخ بهره در سال جاری می‌تواند یک سناریوی برد-برد برای بازار سهام و بیت‌کوین باشد. مک‌گلان با اشاره به شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ که در حال حاضر بالای میانگین متحرک ۶۰ ماهه خود حرکت می‌کند، این رشد می‌تواند فراتر از این روند باشد.

گسترش بیش از حد همزمان با افزایش جذابیت بیت‌کوین به عنوان سپر تورمی و ذخیره ارزش بوده است. در حال حاضر فدرال‌رزرو در نظر دارد که در سال جاری نرخ بهره را سه مرتبه افزایش دهد تا از ین طریق اندازه ترازنامه خود را کاهش دهد. در حالی که این نوع از موضع هجومی اغلب برای دارایی‌هایی پرریسک منفی محسوب می‌شود، مک‌گلان معتقد است که بیت‌کوین جایگاهی ویژه دارد و از دارایی‌های دیگر عملکردی بهتر خواهد داشت.

به گفته وی، رمزارزها « ارزهای پرخطر و پرنوسان هستند» و اگر دارایی‌های ریسکی روند نزولی داشته باشند، به بانک مرکزی برای نبرد با تورم کمک می‌کنند. این کارشناس معتقد است اگر بیت‌کوین به عنوان یک دارایی ذخیره جهانی در نظر گرفته شود، احتمالا بیشترین سود را از افزایش نرخ بهره خواهد برد.

با نگاهی به عملکرد بیت‌کوین در سال اخیر، کارشناسان انتظار دارند که این ارز دیجیتال در کنار اتریوم و استیبل‌کوین‌ها سلطه خود بر بازار را حفظ کنند. در نوامبر ۲۰۲۰، مک‌گلان پیش‌بینی کرده بود که بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ به ۲۰ هزار دلار خواهد رسید. سال گذشته این رمزارز با رسیدن به نزدیکی سطح ۶۴ هزار دلاری، سقف تاریخی جدیدی را به ثبت رسانده بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها