|

بورس سرخ پوش شد

کاهش هزار واحدی شاخص کل؛ وضعیت بورس بهتر می‌شود؟

بورس

هومن عمیدی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بعد از چند روز مثبت بودن سهم‌های شاخص‌ساز طبیعی است یک عده از بازار خارج شوند.

لینک کوتاه کپی شد

شاخص کل بورس روز گذشته به محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید. اما امروز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه تغییر مسیر داد و بیش از هزار واحد افت کرد. در میانه معاملات روز شاخص کل با کاهش بیش از هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۲۹۹ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز به محدوده ۳۳۲ هزار و ۸۲۹ واحد رسید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان رسید. نمادهای شبندر، نوری، شپنا و شتران تاثیر منفی روی شاخص داشتند. از سوی دیگر خودرو، وتجارت، خساپا، فملی و شتران جز نمادهای پرتراکنش بورسی شدند.

امروز کانون کارگزاران در نامه‌ای خطاب به سازمان بورس پیشنهاد افزایش دامنه نوسان تا سه برابر را مطرح کردند. انتظار می‌رفت با انتشار این نامه شاخص کل روند صعودی بیشتری به خود بگیرد اما روند شاخص نزولی شد. پیگیری‌ها نشان می‌دهد که اعضای این کانون دامنه نوسان ۱۵ درصدی را با توجه به شرایط بازار حساب شده می‌دانند.

وضعیت بورس بهتر می‌شود

هومن عمیدی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: شاخص به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید. بعد از چند روز مثبت بودن سهم‌های شاخص‌ساز طبیعی است یک عده سود شناسایی کنند و از بازار خارج شوند.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح می‌دهد: بازار گردانی خوبی در بازار شکل گرفته است. به نظر بنده عرضه‌ها امروز کنترل می‌شود و انتظار داریم تا پایان وقت وضعیت بورس بهتر شود.

وی تاکید می‌کند: این افت شاخص برای سهامداران میان‌مدت نمی‌تواند نگران کننده باشد. عمیدی در خصوص نامه کانون کارگزاران نیز می‌گوید: ماهیت این تصمیم مثبت است و باید بررسی دقیق‌تر و کارشناسی‌تری انجام شود. وی ادامه می‌دهد: دامنه نوسان آرام آرام باید رشد کند. مثلا در مرحله اول پنج درصد رشد دهیم و اگر آثار مناسبی داشت، این افزایش را ادامه دهیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها