|

کاهش مالیات بازار طلا را تکان نداد

یک پیش‌بینی از بازار طلا در شب عید؛ رکود بازار با کرونا و جیب‌های خالی

قیمت طلا

امسال در بازار شب عید دو عامل کرونا و مذاکرات را پیش‌‌رو داریم که می‌تواند بازار طلا را با شرایط خاصی مواجه ‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا در پیش‌بینی بازار شب عید می‌گوید: امسال در بازار شب عید دو عامل را پیش‌‌رو داریم که می‌تواند بازار طلا را با شرایط خاصی مواجه ‌کند؛ نخستین عامل خیزش موج ششم کروناست که می‌تواند رفت وآمدها و مراسم مناسبتی را با محدودیت مواجه ‌کند و بحث دوم تأثیر مذاکرات است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز دوشنبه ۱۸ بهمن با ۱۵۶ تومان کاهش، ۲۶,۶۰۵ تومان معامله شد. طی معاملات امروز، ۲۶,۶۹۰ تومان بیشترین قیمت و ۲۶,۵۹۵ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است. قیمت دلار در بازار آزاد نیز ۲۶,۹۱۰ معامله شد.

پس از عبور قیمت دلار از هسته سخت ۲۷هزار تومانی در روز شنبه، این شاخص دیروز در کانال ۲۶هزار تومانی استراحت کرد. در شرایط جدید، تحلیلگران بازار ارز سه پیش‌بینی «تداوم روند کاهشی در نتیجه اخبار مثبت سیاسی»، «بازگشت نرخ به سطوح بالاتر پس از برخورد با کف» و «ماندگاری در میانه کانال ۲۶هزار تومانی» را برای آینده کوتاه‌ مدت قیمت دلار ارائه کردند.

دلار در روز دوم هفته جاری به روند کاهشی خود ادامه نداد. کاهش قیمت‌های صبحگاهی شاخص بازار ارز در روز گذشته تثبیت نشد و قیمت دلار پس از نوسان‌های بسیار در بازار دیروز به سطح قیمتی روز شنبه یعنی ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان بازگشت.

معامله گران بازار ارز سه احتمال «تداوم روند کاهشی ایجاد شده توسط اخبار مثبت سیاسی»، «برخورد نرخ دلار با کف و بازگشت به سطوح قیمتی بالاتر» و ‌‌«سکونت موقت دلار در کانال ۲۶ تا زمان انتشار اخبار جدید‌تر از مذاکرات هسته‌ای»‌‌ را برای آینده قیمت دلار مطرح کردند.

تحلیلگران سیاسی ارزی بازار تهران نیز با اشاره به عدم تاثیر مستقیم تحریم‌های لغو شده در روز شنبه بر اقتصاد کشور معتقدند تاثیر این اخبار بر بازار ارز تهران نمی‌تواند بیشتر از کانال‌شکنی روز شنبه و عبور دلار از هسته سخت ۲۷ هزار تومانی خود باشد در نتیجه بازار ارز تهران برای مشاهده روند‌های کاهشی جدید همچنان نیازمند اخبار قطعی‌تری از مقر مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۴ است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها