|

افت اندک شاخص کل در میانه معاملات

بورس در انتظار سبزپوشی؛ صف های خرید برمی گردد؟

بورس

بورس امروز هزار و ۶۵ واحد افت کرد اما شاخص هم‌وزن حدود ۲۰۰ واحد صعود کرد باید منتظر ماند و دید که اخبار سیاسی صف‌های خرید را برمی گرداند؟

لینک کوتاه کپی شد

بورس امروز در ابتدای معاملات روز و تا ساعت ۱۰:۵۰ روند نزولی داشت. شاخص کل هم‌ وزن نیز حدود ۲۰۰ واحد رشد کرد. بر اساس اعلام فرابورس امروز سهام فرز۱ در فرابورس به روش ثبت سفارش عرضه اولیه میشود. با احتساب سهم هر کد حداکثر ٢۵٠ سهم، بنابراین حداکثر نقدینگی مورد نیاز حدودا ۵۴۲ هزار تومان است. با توجه به مشارکت ۲٫۵ میلیون نفری در عرضه اولیه قبلی، احتمالا به هر فرد ۱۲۰ سهم از عرضه اولیه فزر برسد که به نقدینگی حدود ۲۶۰ هزار تومان نیاز دارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، کارشناسان می‌گویند که عرضه اولیه امروز نمی‌تواند تاثیر چندانی روی شاخص و وضعیت معاملات بازار  سرمایه بگذارد.

بورس مثبت می‌شود

حمیدرضا جیهانی، کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: صنایع فلزی وضعیت خوبی دارند و اقبال سهامداران به گروه خودرویی بیشتر شده است. در نتیجه می‌توان انتظار داشت شاخص بورس تا پایان معاملات سبزپوش شود. وی توضیح می‌دهد: حمایت‌های سنگین از سهام شاخص‌ساز بورسی به نوعی وضعیتی شبیه دستکاری قیمت یا حمایت دستوری به وجود آورده است.

این کارشناس بازارهای مالی ادامه می‌دهد: تاثیر سهام خرد را می‌توان روی شاخص هم‌وزن دید که آن‌ها هم در حال اصلاح یا کاهش قیمت هستند. جیهانی تاکید می‌کند: توان بازارگردان‌های سهام شاخص‌ساز کاهش پیدا کرده و احتمالا این گروه وارد یک فضای اصلاحی یا خنثی شود. البته اگر حمایت سنگینی از طرف صندوق توسعه و دیگر مجموعه‌های حمایتی انجام نشود.

وی با اشاره به مذاکرات وین می‌گوید: انتظار داریم که وابستگی بازار سرمایه نسبت به اخبار سیاسی کمتر شود. اما فضای مالی و رفتاری نشان می‌دهد که این اخبار می‌تواند تاثیر مثبتی روی معاملات بازار داشته باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها