|

تاثیرات دلار بر قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو

واکنش عجیب بازار خودرو به کاهش نرخ دلار؛ قیمت ها چه تغییری کرد؟

قیمت خودرو

با توجه به اینکه دلار به محدوده 26 هزار تومان برگشته بررسی‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد فقط نیمی از محصولات در مسیر کاهشی قرار گرفتند.

لینک کوتاه کپی شد

قیمت خودرو در بازار آزاد طی حدود سه هفته گذشته روند ثابتی نداشته است. طی این مدت پژو 405 هفت میلیون تومان ارزان شده و رکورددار افت قیمت بین خودرو‌های داخلی لقب گرفته، اما محصولی مثل پژو 207 که یکی از گران‌ترین خودرو‌های داخلی محسوب می‌شود، با جهش ۲۰ میلیون تومانی به‌ فروش رسیده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو، همزمان در بازار آزاد ارز، ظرف همین مدت دلار دست از لجبازی برداشته و از کانال ۲۸ به محدوده ۲۶ هزار تومان برگشته است، اما بررسی‌ها از بازار آزاد خودرو نشان می‌دهد فقط نیمی از محصولات داخلی اسکناس آمریکایی را در مسیر کاهشی همراهی کردند.

تغییر قیمت محصولات سایپا؛ تیبا، کوییک و ساینا ارزان شدند

قیمت تیبا، کوییک و ساینا در بازار آزاد از ابتدای ماه تا امروز سه‌شنبه نوزدهم بهمن کاهش پیدا کرده است. کوییک اتوماتیک پلاس که در حال حاضر ۲۸۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، اولین روز ماه ۲۸۷ میلیون تومان ارزش داشت و افت قیمت پنج میلیون تومانی را به‌ثبت رسانده است. یعنی بیشتر از دیگر محصولات سایپا. ساینا S در حالی ۲۱۲ میلیون تومان معامله می‌شود که روز اول بهمن قیمت آن ۲۱۵ میلیون تومان بوده است. یعنی سه میلیون تومان ارزان شده است.

قیمت تیبا هاچ بک پلاس و ساینا دنده‌ای نسبت به حدود سه هفته پیش دو میلیون تومان کمتر شده و این دو محصول به‌ ترتیب با قیمت‌های ۲۰۴ و ۱۹۳ میلیون تومان در بازار حضور دارند. پراید هاچ بک و شاهین هم همین روند را تجربه کره‌اند. خریداران شاهین امروز درحالی ۳۴۲ میلیون تومان برای این محصول پرداخت می‌کنند که قیمت آن اول بهمن و هزمان با دلار ۲۸ هزار تومانی ۳۴۰ میلیون تومان بود و ارزش پراید هاچ بک یا همان 111 از ۱۹۱ به ۱۸۹ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

تیبا هاچ بک و کوییک دنده‌ای هم ظرف همین مدت افت قیمت یک میلیون تومانی را به ثبت رساندند، اما در روز‌هایی که شاهد افت قیمت دلار آزاد بودیم، وانت زامیاد و سه خودرو از خانواده پراید یعنی مدل‌های 131، 132 و 151 پلاس رفتار متفاوتی داشتند. وانت زامیاد با رشد قیمت هشت میلیون تومانی ۲۸۰ میلیون تومان فروخته شد و سه مدلی که اسم بردیم بین یک تا دو میلیون تومان گران شدند. امروز پراید وانت پلاس ۱۸۰ میلیون تومان و پراید ۱۳۲ به قیمت ۱۶۲ میلیون تومان فروخته شدند که این اعداد دو میلیون تومان نسبت به روز اول بهمن رشد داشته است. پراید صندوقدار هم که ۱۷۳ میلیون تومان قیمت خورده، یک میلیون تومان گران شده است.

واکنش محصولات سایپا به کاهش قیمت دلار

خودرو

قیمت اول بهمن

قیمت امروز ۱۹بهمن 

تغییر

پراید هاچ بک

۱۹۱

۱۸۹

دو میلیون تومان کاهش

پراید صندوقدار

۱۷۲

۱۷۳

یک میلیون تومان افزایش

پراید 132

۱۶۰

۱۶۲

دو میلیون تومان افزایش

پراید وانت پلاس

۱۷۸

۱۸۰

دو میلیون تومان افزایش

تیبا صندوقدار

۱۸۱

۱۸۰

یک میلیون تومان کاهش

تیبا هاچ بک

۱۸۶

۱۸۶

-

تیبا هاچ بک پلاس

۲۰۶

۲۰۴

دو میلیون تومان کاهش

ساینا

۱۹۵

۱۹۳

دو میلیون تومان کاهش

ساینا S

۲۱۵

۲۱۲

سه میلیون تومان کاهش

کوییک دنده‌ای

۱۹۵

۱۹۴

یک میلیون تومان کاهش

کوییک اتوماتیک پلاس

۲۸۷

۲۸۲

پنج میلیون تومان کاهش

وانت زامیاد

۲۷۲

۲۸۰

هشت‌میلیون‌تومان‌افزایش

شاهین

۳۴۲

۳۴۰

دو میلیون تومان کاهش

تغییر قیمت محصولات ایران خودرو؛ 405 و تندر 90 ارزان شدند

قیمت پژو 405، پژو 206 تیپ دو، تندر 90 و وانت آریسان در بازار آزاد از ابتدای ماه کاهش پیدا کرده، اما دیگر محصولات ایران خودرو طی این مدت گران شدند. پژو 405 امروز سه‌شنبه نوزدهم بهمن با کاهش هفت میلیون تومانی نسبت به اولین روز ماه، ۲۷۰ میلیون تومان فروخته شد و رکورددار کاهش قیمت بین خودرو‌های داخلی لقب گرفت.

وانت آریسان ۲۰۴ میلیون تومان معامله شد و کاهش چهار میلیون تومانی را به‌ثبت رساند. تندر 90 که امروز ۴۴۰ میلیون تومان به‌فروش رسید، ابتدای ماه ۴۴۴ میلیون تومان ارزش داشت و پژو 206 تیپ دو هم با افت قیمت یک میلیون تومانی، ۲۶۷ میلیون تومان قیمت خورد، اما تغییر قیمت دیگر محصولات ایرانخودرو در مسیر افزایشی بوده است. مثلا قیمت پژو 207 اتوماتیک که گران‌ترین محصول داخلی ایرانخودرو محسوب می‌شود، طی این مدت ۲۰ میلیون تومان جهش داشته است. حالا این خودرو در بازار آزاد ۵۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس اتوماتیک هشت میلیون تومان و سمند EF7 پنج میلیون تومان گران شدند و امروز به‌ ترتیب با قیمت‌های ۴۰۸ و ۲۶۷ میلیون تومان در بازار حضور داشتند. سمند LX، دنا پلاس دنده‌ای، دنا پلاس توربو اتوماتیک، پژو پارس و دنا تیپ یک در همین بازه زمانی بین دو تا یک میلیون تومان افزایش قیمت داشتند که جزئیات تغییر نرخ این محصولات را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

واکنش محصولات ایرانخودرو به کاهش قیمت دلار

خودرو

قیمت اول بهمن

قیمت امروز ۱۹ بهمن 

تغییر

وانت آریسان

۲۰۹

۲۰۴

پنج میلیون تومان کاهش

سمند LX

۲۶۷

۲۶۹

دو میلیون تومان افزایش

سمند EF7

۲۶۲

۲۶۷

پنج میلیون تومان افزایش

دنا تیپ یک

۳۶۵

۳۶۶

یک میلیون تومان افزایش

دنا پلاس دنده‌ای

۴۷۸

۴۷۸

دو میلیون تومان افزایش

دنا پلاس توربو اتوماتیک

۴۹۶

۴۹۸

دو میلیون تومان افزایش

پژو 405

۲۷۷

۲۷۰

هفت میلیون تومان کاهش

پژو پارس

۲۷۹

۲۸۰

یک میلیون تومان افزایش

پژو پارس اتوماتیک

۴۰۰

۴۰۸

هشت‌میلیون‌تومان‌افزایش

پژو 207 دنده‌ای

۳۵۶

۳۶۰

چهار‌میلیون‌تومان افزایش

پژو 207 اتوماتیک

۵۴۰

۵۶۰

۲۰ میلیون تومان افزایش 

رانا LX

۲۴۸

۲۴۸

-

را نا پلاس

۲۷۱

۲۷۰

یک میلیون تومان افزایش

تارا دنده‌ای

۴۰۷

۴۱۰

سه میلیون تومان افزایش

پژو 206 تیپ دو

۲۶۸

۲۶۷

یک میلیون تومان کاهش

پژو 206 تیپ پنج

۳۲۳

۳۲۴

یک میلیون تومان افزایش

پژو 206 صندوقدار

۳۱۵

۳۱۶

یک میلیون تومان افزایش

تندر 90

۴۴۴

۴۴۰

چهار میلیون تومان کاهش

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها