|

ولنتاین و رمزارزها!!

کلاهبرداری‌های عجیب رمزارزی به خاطر ولنتاین!!

arzdigital

دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) در سانفرانسیسکو، با توجه به شکایات ثبت ‌شده در مرکز شکایات جرایم اینترنتی، هشداری را در مورد افزایش…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز-دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) در سانفرانسیسکو، با توجه به شکایات ثبت ‌شده در مرکز شکایات جرایم اینترنتی، هشداری را در مورد افزایش کلاهبرداری‌های عاشقانه در منطقه خلیج سانفرانسیسکو صادر کرده است. طبق گزارش‌ها، یک کلاهبرداری عاشقانه شامل ایجاد حساب‌های جعلی و متقاعد کردن سرمایه‌گذاران ناآگاه – چه زن و چه مرد – برای انتقال وجوه است

به گزارش شایانیوز به نقل از رمزارزنیوز وبسایت کوین تلگراف، بر اساس اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط FBI، قربانیان این نوع کلاهبرداری در سانفرانسیسکو بیش از ۶۴ میلیون دلار از دست داده‌اند. این رقم در سال ۲۰۲۰ کمی بیشتر از ۳۵ میلیون دلار گزارش شده بود.

تنها در سال ۲۰۲۱، این سرویس اطلاعاتی و امنیتی ۷۴۲ شکایت را در ناحیه شمالی کالیفرنیا ثبت کرد که به طور قابل‌توجهی بیشتر از ۷۲۰ شکایت ثبت‌ شده در سال ۲۰۲۰ و ۵۲۶ شکایت ثبت‌ شده در سال ۲۰۱۹ است.

در هشدار FBI آمده است:

 FBI سانفرانسیسکو روند رو به رشدی را شاهد است که در آن، کلاهبرداران عاشقانه افراد را متقاعد می‌کنند که برای سرمایه‌گذاری یا معاملات ارزهای دیجیتال پول بفرستند.

یک کلاهبرداری عاشقانه با جلب اعتماد قربانیان شروع می‌شود. سپس، آنها به بهانه وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری، به پلتفرم‌های جعلی و کلاهبرداری هدایت می‌شوند. در ابتدا، کلاهبرداران به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا بخشی از سودهای اولیه را به عنوان راهی برای اثبات اعتبار خود برداشت کنند. با این حال، در ادامه، قربانیان مجبور به سرمایه‌گذاری بیشتر پول یا ارز دیجیتال می‌شوند. زمانی که قربانی قصد برداشت مجدد وجه را دارد، کلاهبرداران با ارائه دلایل مختلفی توجیه می‌کنند که چرا این اتفاق نمی‌افتد. به عنوان مثال، باید مالیات یا هزینه‌ اضافی پرداخت شود یا حداقل موجودی حساب برای اجازه برداشت برآورده نشده است.

با این حال، کلاهبرداران معمولاً پس از اینکه قربانیان از اضافه کردن وجوه بیشتر امتناع می‌کنند، دیگر به آنها پاسخ نمی‌دهند. FBI به قربانیان کلاهبرداری‌های عاشقانه توصیه می‌کند که این فعالیت‌ها را گزارش کرده و با بانک‌های خود تماس بگیرند.

برخی از نکات توصیه‌شده توسط FBI برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های عاشقانه عبارتند از: عدم استفاده از توصیه‌های سرمایه‌گذاری از تعاملات صرفاً آنلاین، عدم افشای اطلاعات مالی، دوری از وعده‌های سود غیرواقعی و احتیاط در برابر افرادی که ادعا می‌کنند فرصت‌های سرمایه‌گذاری منحصربه‌فردی وجود دارد و باید سریع اقدام کرد.

چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس نیز اخیراً در مورد یک کلاهبرداری بزرگ فیشینگ پیامکی که مشتریان بایننس را هدف قرار داده، به جامعه کریپتو هشدار داده است. طبق گزارش‌ها، این کلاهبرداری شامل ارسال یک پیام متنی حاوی لینکی برای لغو برداشت‌ها است که کاربران را به یک وب‌سایت جعلی هدایت می‌کند. این وب‌سایت جعلی برای جمع‌آوری اطلاعات ورود کاربران طراحی شده است. ژائو به کاربران توصیه می‌کند که برای مقابله با کلاهبرداری‌های این‌چنینی، URL صرافی‌ها را به صورت دستی تایپ کنند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها