|

حل مشکل مقیاس پذیری!

راه نجات کاردانو چیست؟؟

Cardano

راه حلی نشان داد که چگونه کاردانو با مشکلات مقیاس پذیری که Hydra قادر به حل آنها نیست مقابله کند؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- راه حل مقیاس پذیر Cardano بر اساس ZK Rolloups رونمایی شد Cardano می‌تواند مشکل «Scalability Trilema» را با راه‌حل لایه 2 ZK Rollup با نام «Orbis» حل کند. وبلاگ رسمی مجموعه ZK Cardano با نام «Orbis» نشان داد که چگونه این راه حل به شبکه اجازه می دهد تا با مشکلات مقیاس پذیری که Hydra قادر به حل آنها نیست مقابله کند. ZK Rollups از محاسبات و تأیید تراکنش ها برای انجام در یک شبکه تخصصی خارج از زنجیره استفاده می کند.

راه حل افشا شده لایه 2 قرار است از توان عملیاتی بیشتر برای برنامه های DeFi پشتیبانی کند، بدون اینکه ضمانت های امنیتی لایه 1 Cardano را به خطر بیندازد. طراحی Orbis در این پروتکل توضیح داده شده است: «ما Orbis را به‌عنوان بهترین راه‌حل مقیاس‌بندی ممکن پیشنهاد می‌کنیم، زیرا تمام اصول طراحی اصلی بلاک‌چین کاردانو را حفظ می‌کند و در عین حال توانایی مقیاس‌سازی شبکه را تا جایی که می‌تواند با خیال راحت برنامه‌های RealFi و DeFi را در مقیاس انبوه میزبانی کند را دارد.»

کاردانو

همانطور که اکوسیستم dapp و پایگاه کاربر Cardano گسترش می‌یابد، تعداد تراکنش‌هایی که هر لحظه در حال پردازش هستند باید مقیاس پذیری کنند در غیر این صورت مشکلات تراکم مانع رشد شبکه خواهد شد. ZK Rollups راه‌حل‌های لایه ۲ برای افزایش مقیاس‌پذیری هستند که به‌طور خلاصه، دسته‌ای از تراکنش‌ها را در یک اثبات «دانش صفر» واحد می‌کنند.Orbis، مانند سایر ZK Rollups موجود، هر دسته یک اثبات رمزنگاری، به اصطلاح ZK-SNARK تولید می کند که به صورت زنجیره ای به لایه 1 ارسال می شود و تأیید می شود.

 

در وبلاگ توضیح داده شده است که ZK-SNARK های ذخیره شده در شبکه اصلی اساسا ثابت می کنند که "برای برخی از مجموعه های ورودی و برخی از خروجی ها، مجموعه ای از تراکنش ها وجود دارد که توسط طرف های مربوطه امضا شده اند و از قوانین قراردادهای هوشمند مربوطه پیروی می کنند.

" تیم سازنده این پروتکل توضیح داد، به این ترتیب، Orbis می‌تواند توان عملیاتی تراکنش کاردانو را به شدت افزایش دهد، زیرا شبکه اصلی فقط ورودی‌ها، خروجی‌ها و اثبات اینکه این خروجی‌ها از ورودی‌ها مطابق با قوانین بلاک چین حاصل شده‌اند را ثبت می‌کند.

Cardano-1

در آخر بیان شد که: «ما از عموم کاربران و جامعه توسعه‌دهندگان در Cardano انتظار داریم که یک محیط آشنا را در Orbis Layer 2 با برنامه‌های کاربردی خاص‌تر بیابند که راه‌حل‌های جمع‌بندی سفارشی خود را بسازند که با دیگر مجموعه‌ها و لایه زیرین Orbis ترکیب شود.» یک اکوسیستم DeFi پر رونق و قابل همکاری که بر روی Orbis ساخته شده است.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها