|

ایلان ماسک جنجال به پاکرد!

فاش شدن رازی جنجالی از ایلان ماسک!!

arzdigital

این تقابل به ضرر ماسک خواهد بود یا حواشی خبری همچنان او را در اوج نگاه می‌دارد؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بنابر گزارش‌های وال‌استریت ژورنال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده در حال انجام تحقیقاتی درباره ایلان ماسک است. این بررسی‌ها در زمینه فروش سهام اخیر ایلان ماسک و برادرش کیمبال ماسک صورت گرفته تا ببینند قوانین معاملات کشوری در آن نقض شده است یا خیر؟

در سال 2018، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ایلان ماسک را به بیان مطالب کذب و گمراه‌کننده برای سرمایه گذاران متهم کرد. در همان مقطع زمانی ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرده بود که بودجه کافی برای خرید سهام تسلا به قیمت 420 دلار به ازای هر سهم را دارد.

اما این موضوع هیچ وقت محقق نشد.تحقیقاتی در سال ۲۰۲۱ و پس‌ازاینکه کیمبال ماسک سهام تسلای خود را به ارزش ۱۰۸ میلیون دلار فروخت آغاز شد. یک روز قبل از آنکه برادرش، این نظرسنجی را توییت کند، ۸۸ هزار و ۵۰۰ سهم این شرکت را به فروش رساند. قوانین معاملات داخلی، کارمندان و اعضای هیات‌مدیره را از هرگونه معامله بر اساس اطلاعاتی که هنوز عمومی‌ نشده است، منع می‌کند.

در واقع، این مساله که آیا کیمبال، نسبت به این نظرسنجی بی‌خبر بوده یا با علم به آن، اقدام به فروش سهام خود کرده است، بسیار حائز اهمیت است. فعلا هیچ اظهارنظری از سوی سخنگوی بورس و اوراق بهادار آمریکا در این خصوص منتشر نشده و تسلا نیز از سال ۲۰۱۹، واحد روابط عمومی‌ خود را تعطیل کرد و از زمان تاکنون به سوالات خبرنگاران پاسخ نمی‌دهد.هفته گذشته، رئیس تسلا گفته است که SEC با این تحقیقات بی‌پایه و اساس اتهامات ناروایی را به تسلا زده و صراحتا از SEC‌ انتقاد کرده است. بااین‌حال، هنوز هیچ بیانیه‌ای توسط SEC ارائه نشده است.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها