|

قیمت برنج هندی، پاکستانی و تایلندی

اصلاح قیمت برنج؛ برنج خارجی کیلویی چند؟

برنج

معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه چرا قیمت برنج خارجی افزایش یافته بود توضیحاتی داد.

لینک کوتاه کپی شد

معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگویی اعلام کرد، ستاد تنظیم بازار کشور قیمت برنج‌های خارجی هندی و پاکستانی را که افزایش قیمت داشتند به قیمت قبل برگردانده است.

به گزارش «شایانیوز» محمد قربانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: ستاد تنظیم بازار کشور که به ریاست مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد قیمت برنج‌های هندی و پاکستانی که اخیرا به طور رسمی افزایش یافته بودند را به قیمت قبل برگرداند.

وی افزود: بر این اساس هر کیلوگرم برنج هندی که برای ۲۴ هزار تومان تعیین شده بود به قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت، همچنین قیمت برنج پاکستانی که ۲۵ هزار تومان تعیین شده بود  به ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان برگشت؛ برنج تایلندی نیز که افزایش نداشت در جلسه اخیر نیز تغییر نیافت به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد.

معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه چرا اخیرا قیمت برنج‌های خارجی افزایش یافته بود گفت: این تصویر برای مسئولان ایجاد شده بود که پایین بودن قیمت برنج خارجی، باعث ایجاد رقابت با برنج طارم می شود اما خود این امر( افزایش قیمت برنج خارجی) منجر به افزایش دوباره قیمت برنج ایرانی شد.

وی تصریح کرد: اقدام صورت گرفته برای افزایش قیمت برنج خارجی با خطا همراه بود که در فاصله کمی توسط ستاد تنظیم بازار اصلاح شد. بنابر این گزارش پیش از این عسکرزاده معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به سرپرستان سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تهران، البرز، خراسان شمالی، لرستان، هرمزگان و کردستان قیمت انواع برنج را ابلاغ کرده بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها