|

روند مثبت بازار سرمایه

پیش بینی بورس ۱۵ اسفند 1400؛ بورس با پرچم سبز به استقبال برجام می رود؟

بورس

حجم معاملات امروز نوید از افزایش حجم معاملات در روزهای آینده داده و می‌توان گفت بازار بالاخره به اخبار مثبت واکنش داد.

لینک کوتاه کپی شد

انتظار می‌رود بورس فردا نیز همانند امروز در مسیر تعادلی و رو به رشد حرکت کند و اقبال با صنایع کوچک بازار باشد. همچنین به نظر می‌رسد با مشخص شدن نتایج مذاکرات برجام و کاهش ابهامات حاکم در بازار سرمایه، به دنبال رشد اغلب سهام بازار سرمایه شاخص کل با سبزپوشی همراه شود.

به گزارش «شایانیوز»، رضا شیرازی پور، فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: با توجه به اینکه در سطوح فعلی قیمتی، سهامداری مایل به فروش سهام خود نیست، بازارگردانان یا به طور کلی خریداران ناچار به خرید سهام مورد نظر خود در سطوح قیمتی بالاتری هستند. به تبع شاخص هم وزن حرکتی بازگشتی داشته و انتظار می‌رود طی روزهای آینده در روندی مثبت حرکت کند.

وی افزود: به نظر می‌رسد با مشخص شدن نتایج مذاکرات برجام و کاهش ابهامات حاکم در بازار سرمایه، به دنبال رشد اغلب سهام بازار سرمایه، شاخص کل با سبزپوشی همراه شود و می‌توان گفت برخلاف تحلیل اغلب کارشناسان به دنبال احیای برجام، سهام دلاری نیز با رشد همراه خواهند شد.

این فعال بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه با حاصل شدن توافق در برجام، نرخ دلار آزاد به نرخ دلار نیمایی نزدیک شده و فاصله معنادار میان آنها تا حد زیادی کاهش یافته، صنایع صادرات محور نفع برده و بازگشت پول خواهند داشت. شیرازی‌پور در پایان بیان کرد: به نظر می‌رسد در روزهای باقی مانده سال ۱۴۰۰، معاملات مجددا در بازه‌ای متعادل و رو به رشد حرکت خواهد کرد. حجم معاملات امروز نیز نوید از افزایش حجم معاملات در روزهای آینده داد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها