|

جنگ ادامه دار است؟

ادامه جنگ تأثیر شدیدی بر اقتصاد جهانی دارد؟

arzdigital

در گزارشی که روز شنبه منتشر شد، صندوق بین‌المللی پول (IMF) هشدار داد که جنگ جاری در اروپا و تحریم‌های مرتبط با آن «تأثیر شدیدی بر اقتصاد…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در گزارشی که روز شنبه منتشر شد، صندوق بین‌المللی پول (IMF) هشدار داد که جنگ جاری در اروپا و تحریم‌های مرتبط با آن «تأثیر شدیدی بر اقتصاد جهانی» خواهد داشت. گزارش صندوق بین‌المللی پول می‌گوید؛ ابهام فوق‌العاده‌ای در وضعیت جوی زمین وجود دارد و این نهاد مالی بین‌المللی معتقد است «پیامدهای اقتصادی در حال حاضر بسیار جدی است». چشم انداز اقتصادی صندوق بین المللی پول در بحبوحه جنگ جاری در اروپا، فشارهای تورمی، اختلالات زنجیره تامین و شوک قیمت را پیش بینی می‌کند.

به گزارش شایانیوز به نقل از اقتصاد آنلاین با وقوع یک بحران در جهان، بسیاری از تحلیلگران و اقتصاددانان نگران اقتصاد جهانی و پیامدهای جنگ در اوکراین هستند. علاوه بر این، تحریم‌های روسیه هر روز توسط تعداد زیادی از کشورها در سراسر جهان مورد بحث یا اجرا قرار می‌گیرد.

روز شنبه، صندوق بین‌المللی پول بیانیه‌ای درباره تأثیر اقتصادی جنگ در اوکراین، پس از جلسه هیات اجرایی در 4 مارس صادر کرد. این گزارش خاطرنشان می‌کند که این جلسه به ریاست کریستالینا جورجیوا (Kristalina Georgieva)، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول برگزار شد. چشم انداز صندوق بین المللی پول عالی نیست و این موسسه مالی بین المللی متوجه رونق انرژی و کالاها در هفته گذشته شده است.

طبق جزئیات گزارش صندوق بین‌المللی پول، بحران فعلی و پیامدهای آن بر فشارهای تورمی ناشی از اختلالات زنجیره تأمین، افزوده است و می‌تواند بازگشت به دوران قبل همه‌گیری کووید-۱۹ را کند کند. این بیانیه اضافه می‌کند که شوک‌های قیمت در سراسر جهان تأثیر خواهد داشت، به‌ویژه بر خانواده‌های فقیر که غذا و سوخت سهم بیشتری از هزینه‌های آن‌ها را تشکیل می‌دهد.

گزارش صندوق بین‌المللی پول توضیح می‌دهد که مسائل مربوط به جنگ می‌تواند منجر به عواقب اقتصادی در هزاران کشور شود. در یادداشت‌های این بیانیه، وزارت ارتباطات صندوق بین‌المللی پول، یادآور می‌شود؛ «اگر درگیری تشدید شود، آسیب اقتصادی ویرانگرتر خواهد بود زیرا تحریم‌های روسیه همچنین تأثیر قابل‌توجهی بر اقتصاد جهانی و بازارهای مالی خواهد داشت و به کشورهای دیگر سرایت می‌کند».

طلا همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد، بازارهای آتی ایالات متحده ریزشی هستند و اقتصاد صنعت رمزارزها در 24 ساعت گذشته  بیش از 3 درصد کاهش یافته است.

طبق بیانیه‌های صندوق بین‌المللی پول، به دنبال سیگنال‌های اخیر یک رکود معلق است، به طوری که یکی از تحلیلگران که به این نکته اشاره کرد که پیامدهای اقتصادی می‌تواند؛ "10 برابر بدتر از رکود بزرگ سال 2008 باشد". تورم در حال افزایش بوده است و سرمایه گذاران نگران افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی جنگ طلب و کاهش خرید دارایی‌های بزرگ هستند. به طور خاص، انتظار می‌رود فدرال رزرو ایالات متحده، نرخ بهره را افزایش دهد. اما برخی افراد پیش بینی می‎کنند که درگیری‌های مداوم در اروپا می‌تواند مانع از وقوع این اتفاق شود.

بیت کوین

در همین حال قیمت هر اونس طلای خالص 0.999، در 24 ساعت گذشته 0.84 درصد افزایش یافته است و در 6 مارس به 1989 دلار در هر اونس رسیده است. عصر روز یکشنبه (EST) معاملات آتی داوجونز در کنار افت ناشی از معاملات آتی نزدک و S&P 500 به طور قابل توجهی کاهش یافت. انتظار می‌رود بازارهای سهام در امروز تحت تأثیر قرار بگیرند. همچنین ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در روز یکشنبه از ارزش خود کاسته شد. به طوری که ساعت 20:00 (EST) در روز یکشنبه، اقتصاد کریپتو 1.8 تریلیون دلار کاهش یافت و منفی 3.2٪ تغییر در 24 ساعت گذشته ثبت کرد.

صندوق بین المللی پول خاطرنشان کرد که آسیب‌های جدی به زیرساخت‌ها در اوکراین وارد شده است. هفته گذشته، این صندوق توضیح داد که این کشور 2.2 میلیارد دلار از هم اکنون تا پایان ژوئن در دسترس دارد. علاوه بر این، گروه بانک جهانی (World Bank Group)، گروهی متشکل از پنج نهاد بین‌المللی که به کشورها وام‌های اهرمی می‌دهد، در حال آماده‌سازی بسته حمایتی برای اوکراین، به ارزش 3 میلیارد دلاری در ماه‌های آینده است. علاوه بر این صندوق بین‌المللی پول در 1 مارس توضیح داد؛ "هر کسی می‌تواند با اهدای BTC، ETH و BNB به صندوق امداد اضطراری اوکراین بایننس Charity از خانواده‎ها، کودکان، پناهندگان و افراد آواره اوکراینی حمایت کنید.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

 

 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها