|

بی‌تابی دلار و طلا برای گران شدن

دلار پشت کانال 27 هزار تومان؛ در بازار طلا و دلار چه خبر است؟

دلار

قیمت دلار در بازار ارز امروز تا نزدیک کانال 27 هزار تومان پیشروی کرد و قیمت سکه و قیمت طلا نیز به مسیر صعودی روز گذشته ادامه دادند.

لینک کوتاه کپی شد

بازار ارز تهران امروز سه شنبه 9 فروردین 1401 به سرعت افزایشی روز گذشته افزود. نرخ دلار در بازار امروز تقریبا 350 تومان از عصر دیروز بالاتر رفت و توانست پشت کانال 27 هزار تومان قرار بگیرد. قیمت دلار امروز با 26 هزار و 900 تومان معامله شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصادنیوز، در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار در ابتدای معاملات امروز بر روی 25 هزارو 190 تومان قرار داشت و در انتهای روز 25 هزار 199 تومان رسید.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟ 

صرافی ملی امروز  قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز 25 هزار و 55 تومان و نرخ فروش آن 25 هزار و 307 تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو 28 هزار و 258 تومان و قیمت فروش آن 28 هزار 542 تومان بود.

نرخ حواله درهم دوباره بالا رفت

نرخ حواله درهم در بازار امروز مانند روز گذشته بالا رفت. قیمت درهم امروز 77  تومان از دیروز بالا تر بود و با 7 هزار و 270 تومان مبادله شد.با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 26 هزار و 702 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار پایین تر بود.

تداوم صعود قیمت سکه و طلا 

بازار جهانی طلا امروز هم به مسیر سراشیبی روز گذشته ادامه داد. این فلز زرد رنگ دیروز 25 دلار و امروز 18 دلار از ارزش خود را از دست داد  و بر روی 1915 دلار قرار گرفت. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار و قیمت سکه رشد را تجربه کرد.

قیمت طلا امروز با 1 میلیون و 245 هزار و 100 تومان نرخ گذاری شد که نسبت به روز گذشته 1 هزار و 400 تومان افزایش را نشان می دهد. 

قیمت سکه امروز در مقایسه با روز گذشته 1 هزار تومان افزایش داشت و بر روی 12 میلیون و 450 هزار تومان نرخ گذاری شد. با احتساب قیمت 26 هزار و 900 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12میلیون و 127 هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم و 2.66 درصد بود.  

حال و هوای برجامی بازار سکه

اخبار مذاکرات هسته ای برجام کماکان در بازار ارز تهران و در میان معامله گران دلار برجسته است. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تازه‌ترین ارزیابی خود از روند مذاکرات گفت: مذاکرات هسته‌ای در حال نزدیک شدن به نتیجه‌ نهایی نیست. او در پارلمان اروپا گفت: به نظر می‌رسد دو هفته پیش ما تقریبا به آن[ توافق] دست پیدا کرده بودیم. بعد روسیه مانع‌تراشی کرد.

اظهارات بورل در حالی است که سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد که مذاکرات در وین برای نهایی کردن توافق به مرحله نهایی حساسی رسیده است.وی در ادامه گفت به توافق هسته‌ای با ایران نزدیک شده و روی 95 درصد از نکات به توافق رسیده‌ایم. با وجود این اظهارات ضد و نقیض بازار ارز و طلا با احتیاط به سمت جلو حرکت کرد. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها