|

کلید اسرار در پنهان کردن خالق بیت کوین؟!

bitcoin

به نظر شما چرا خالق بیت‌کوین نام خودش را رسانه‌ای نکرده است؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کریگ رایت، متخصص کامپیوتر استرالیایی و از اولین فعالان جامعه بیت‌کوین و مهم‌ترین شخصی است که خودش ادعا می‌کرد ساتوشی است . بااین‌حال او هنوز مدرک قابل استنادی دال برای خود ارائه نکرده است . در سال ٢٠١٥ و پس از انتشار گزارشی مبنی بر اینکه کریگ رایت همان ناکاموتو است، پلیس استرالیا به خانه او رفت، اما اعلام شـد که او ارتباطی با بیت‌کوین ندارد.

از آن زمان تاکنون او چندین بار خودش را خالق بیت‌کوین معرفی کرده و ادعا می‌کند که برای حرف‌هایش مدرک دارد . همان‌طور که اشاره شد، حداقل تا کنون او مدرک درستی برای اثبات ادعای خود منتشر نکرده و به فردی جنجالی در فضای ارزهای دیجیتال تبدیل‌ شده است. در جامعه بیت‌کوین از کریگ رایت اغلب با لقب «دروغ‌گو» یاد می‌شود .

ادعا می‌شود دیوید کلیمن به‌صورت اشتراکی با کریگ رایت، ساتوشی ناکاموتو هستند یا حداقل او در تیم ساتوشی فعالیت داشته است. کلیمن، یک متخصص کامپیوتر و از طرفداران پروپاقرص ارز دیجیتال بوده و در فهرست اولیه ساتوشی برای معرفی بیت‌کوین نیز حضور داشته است. او همچنین روی پروژه‌ای باهدف ایجاد یک «سیستم رمزنگاری‌شده و تغییرناپذیر در حوزه سوابق محاسباتی علوم رایانه‌ای» با بنیاد S - doc همکاری داشته است.

طبق گزارش‌های رسمی، او یک‌میلیون واحد بیت‌کوین استخراج کرده که با تعداد بیت‌کوین‌های ساتوشی ناکاموتو مشابه است . کلیمن درنهایت فقر و بیچارگی در سال ۲۰۱۳ درگذشت. جسد پوسیده او در حالی یافت شد که بطری‌های الکل در اطرافش دیده می‌شدند و یک اسلحه پر در کنارش بود، اما هیچ پوکه‌ای درصحنه وجود نداشت.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها