|

شاخصی پرکاربرد در میان رمزارزها!

arzdigital

احتمالا در جریان هستید که صرافی‌های متمرکز بر پایه مکانیسم دفتر سفارشات (Order Book) فعالیت می‌کنند...

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا در جریان هستید که صرافی‌های متمرکز بر پایه مکانیسم دفتر سفارشات (Order Book) فعالیت می‌کنند و تبادل دارایی با تطبیق سفارشات خرید و فروش ثبت‌شده در اردربوک انجام می‌شود؛ به اردر‌هایی که قیمت آن توسط کاربران تعیین می‌شود و به بازار عمق می‌دهد اردر Maker و به اردر‌هایی که برای پر شدن از اردرهای Maker‌ اردربوک استفاده می‌کنند و در قیمت لحظه‌ای بازار انجام می‌شوند اردر Taker می‌گویند.

رشد سفارشات Taker در هر جهت (خرید یا فروش) نشان از ولع و عجله بیشتر معامله‌گران برای انجام معامله در آن جهت دارد و عدم توازن آن می‌تواند باعث تحرکات قیمتی شود. برای بررسی این توازن یا عدم توازن، از شاخص Taker Buy Sell Ratio‌ استفاده می‌کنیم.

این شاخص نسبت حجم خرید انجام‌شده توسط اردرهای Taker به حجم فروش انجام‌شده توسط اردرهای Taker را محاسبه می‌کند و مقادیر بالای یک نشانه قدرت بیشتر خریداران و مقادیر زیر یک، نشانه قدرت بیشتر فروشندگان در بازه زمانی مشخص است.

در تحرکات اخیر قیمت بیت‌کوین، کاهش این شاخص (میانگین متحرک ۷روزه) در هر صعود قیمت مشخص است و بررسی واگرایی روند آن با قیمت می‌تواند در پیش‌بینی تحرکات آینده به ما کمک کند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها