|

پیش‌بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو در روزهای آینده

گرانی گسترده قیمت خودرو در بازار

روند قیمت‌ها در بازار خودرو صعودی است؛ تا جایی که فقط در یک روز شاهد گرانی ۵ میلیون تومانی پژو۲۰۷ اتوماتیک بودیم.

لینک کوتاه کپی شد

قیمت خودرو در بازار کشور با نوسانات کمی همراه است. اما این نوسانات مانند ماه‌های گذشته نیست و تاثیر چندانی در وضعیت بازار ندارد. 

به گزارش «شایانیوز» به نقل از تجارت نیوز؛ قیمت خودرو صفر داخلی در روز دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با یک میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، در قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۹ میلیون تومان رسید.

 

در میان مدل‌های پژو اما تقریبا همه مدل‌ها در مسیر صعودی قیمت حرکت کرده است. پژو۲۰۶ تیپ دو در حدود ۳ میلیون تومان گران شده است و هم‌اکنون در بازار به قیمت ۳۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رود. این خودرو یک ماه قبل البته ۳۰۵ میلیون تومان قیمت داشت.

در این میان، پژو۲۰۷ اتوماتیک رشد ۵ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده است و هم‌اکنون در بازار به قیمت ۶۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رود. این خودرو یک ماه قبل ۶۱۰ میلیون تومان قیمت داشت.

پژو۴۰۵ بنرینی هم در بازار به قیمت ۲۹۵ میلیون تومان و پژو۴۰۵ دوگانه‌سوز ۲۸۴ میلیون تومان قیمت دارد. اما پژوپارس اتوماتیک در حال حاضر در بازار به قیمت ۴۷۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. این خودرو فقط در یک روز ۵ میلیون تومان گران شده است. در یک ماه گذشته نیز پژوپارس اتوماتیک افزایش ۲۵ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده است.

گزارش‌ها از روند بازار نشان می‌دهد که تیبا هاچ‌بک در بازار ۲۰۸ میلیون تومان قیمت دارد که نسبت به روز قبل ۲ میلیون تومان گران شده است. این خودرو یک ماه قبل ۲۰۵ میلیون تومان قیمت داشت. تیبا صندوق‌دار SX بنزینی نیز در حال حاضر در بازار به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رود که رشد حدود ۲ میلیون تومانی را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است. این خودرو یک ماه پیش ۵ میلیون تومان ارزان‌تر فروخته می‌شد.

در این میان، سمند ال‌ایکس EF۷ در بازار خودرو ۳۳۲ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو در یک روز ۲ میلیون تومان گران شده است؛ اگرچه یک ماه قبل با قیمت ۳۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رفت. سمند ال‌ایکس ساده نیز در بازار ۳۰۴ میلیون تومان قیمت دارد که ۲ میلیون تومان نسبت به روز گذشته گران شده است. این خودرو یک ماه قبل ۳۰۸ میلیون تومان قیمت داشت.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر قیمت خودرو در بازار کشور با نوسانات کمی همراه است. اما این نوسانات مانند ماه‌های گذشته نیست و تاثیر چندانی در وضعیت بازار ندارد.

او افزود: این نوسانات تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای وین و واردات خودرو است. البته عرضه خودروهای تکمیل شده خودروسازان به بازار نیز از افزایش قیمت جلوگیری کرده است. به نظر می‌رسد این روند در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد. اما باید به این نکته باید توجه کرد که بازار در وضعیت رکودی قرار دارد و برای تغییر وضعیت بازار، باید منتظر واردات و مذاکرات وین بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها