|

برای ثبت اعتراض یارانه جاماندگان باید به کجا مراجعه کرد؟

انتقادات از روند پرداخت یارانه جاماندگان؛ معوقات پرداخت می‌شود؟

به گفته سرپرست وزارت تعاون بانک اطلاعات ایرانیان از سال ۹۳ یا به روایتی ۹۹ به روزرسانی نشده و یارانه آنها بر اساس همان اطلاعات واریز می‌شد.

لینک کوتاه کپی شد

محمد هادی زاهدی‌ وفا، سرپرست وزارت تعاون اعلام کرد«اطلاعات پایگاه ایرانیان از سال۹۳ یا به روایتی دیگر ۹۹ و در دولت گذشته به‌ روزرسانی نشده بود. به‌ روز رسانی این اطلاعات از یک ماه و نیم آغاز شده است. اما برای ثبت اعتراض یارانه جاماندگان باید به کجا مراجعه کرد؟

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، آنطور که زاهدی وفا گفت تکمیل بانک اطلاعات ایرانیان در مراحل پایانی است. این در حالی است که از ابتدای سال جاری تا کنون سه دوره یارانه پرداخت شد.

از سوی دیگر سازمان هدفمندی یارانه‌ها اخیرا اعلام کرد که قبل از واریز دور چهارم یارانه جدید، معوقات مربوط به حساب جاماندگان از دریافت یارانه نقدی واریز می‌شود. اما  تنها یک مرحله یارانه ۳۰۰ هزار تومانی به یارانه‌بگیران جدید پرداخت شد. دو دوره دیگر پرداخت نشد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت کسانی که اعتراض دارد با شماره ۶۳۶۹ تماس بگیرند. البته قرار است سایتی هم برای بررسی اعتراضات در روزهای آینده اعلام شود. (تسنیم)

انتقادات به روند پرداخت یارانه جاماندگان

برخی مخاطبان تجارت‌نیوز به روند پرداخت یارانه جاماندگان انتقاد کردند. آنها می‌گویند با وجود درآمد پایین و مستاجر بودن در دهک‌های بالا قرار گرفته‌اند و از دریافت یارانه محرومند. در ادامه برخی از نظرات مخاطبان را می‌خوانید.

«بازنشسته تامین اجتماعی هستم. جز دهک دهم قرار دادن و الان یک مرحله واریزی هم که داشتیم، قابل برداشت نیست.»

«چندماهه جواب اعتراض من که یارانه رو قطع کردن نمی‌دن. من هیچ درآمد ثابتی ندارم. از بچه‌ام خجالت می‌کشم وقتی که میوه می‌خواد نمی‌تونم بگیرم.»

«بازنشسته آموزش و پرورشم با حقوق زیر هشت تومان و جمعا پنج سر عائله هستیم. یارانه ما را قطع کرده‌اند. فقط یک سمند مدل ۹۴ دارم.»

«یه خانواده پنج نفره هستیم از جاماندگان سال ۹۳ ، خرداد ۱۴۰۱ثبت نام کردیم. ولی هنوز خبری نیست. هر ماه عقب می‌ندازنش شما را به خدا قسم اینقدر مردم را سر کار نذارید با این گرانی.»

«یارانه ما چرا واریز نمی‌شه؟ حقوق بگیرم نیستیم و درآمدی نداریم. به چه مبنای واریز نمی‌شه. چهار ماه گذشت میرم تو سایت می‌گن درحال بررسی این چه بررسیه.»

یارانه حق همه ایرانی‌هاست

اما انتقادات فقط محدود به یارانه جاماندگان نیست. برخی مخاطبان نیز یارانه‌ها را سوای دهک‌بندی، حق تمام مردم می‌دانند. در ادامه برخی نظرات را می‌خوانید. «اگر عدالت وجود دارد یارانه باید به نسبت مساوی به همه اقشار جامعه از بیت المال پرداخت شود.»

«یارانه حق همه مردم ایران هست. شما چه‌کار دارین کی خونه داره ماشین داره یا نه. یه عده حقوق بالا دارن و یارانه می‌گیرن، یه عده هم مثل ما بخاطر این‌که ماشین به نامم هست و پسرم یه پراید مدل ۸۴ داره بهمون تعلق پیدا نمی‌کنه.»

«یارانه، کمک معیشت، سوبسید هر چه که اسمش هست حق هر ایرانی است که تو این مملکت زندگی می‌کند. اگر درآمدی داره که زحمت کشیده دود چراغ خورده کار کرده.» حالا باید دید در ماه‌های پیش رو یارانه جاماندگان با چه رقمی انجام می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها