|

رشد بورس ادامه می یابد؟

پیش بینی بورس شنبه 15 مرداد؛ بازار سبزپوش می ماند؟

سه روزی می‌شود که شاخص کل بورس روی مدار رشد قرار گرفته است، این رشد بورس ادامه‌دار خواهد بود؟

لینک کوتاه کپی شد

بورس امروز ۱۲ مرداد همانند دو روز گذشته سبزپوش بود. شاخص کل در آخرین روز معاملاتی هفته، هفت هزار و ۳۳۸واحد، معادل ۰.۵درصد رشد کرد و در سطح یک میلیون و ۴۳۷هزار واحد ایستاد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، از سوی دیگر شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رشد کرد و با افزایش بیش از سه هزار واحدی به محدوده ۳۸۴ هزار و ۵۵ واحدی رسید. از سوی دیگر ارزش کل معاملات بورس، با رشد ۱۰۰میلیارد تومانی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و به دو هزار میلیارد تومان رسید. با این وجود، این سطوح از ارزش معاملات، همچنان نمی‌تواند برای اهالی بازار دلگرم کننده باشد.

از سوی دیگر حقیقی‌ها همچنان نقدینگی خود را از بورس خارج می‌کنند و امروز شاهد خروج بیش از ۸۸ میلیارد تومان پول حقیقی‌ها از تالار شیشه‌ای بودیم.

پیش‌بینی بورس شنبه

امروز شرایط بازار سرمایه نسبت به روزهای دیگر امیدوار کننده بود اما نمی‌توان انتظار بازگشت یکپارچه شاخص کل را داشت. کارشناسان و تحلیلگران عقیده دارند که بورس همچنان روی مدار نزول است و اگر نقدینگی وارد بازار سرمایه وضعیت بدتر می‌شود. از سوی دیگر بخش عمده‌ای از سهام موجود در بازار ارزنده‌اند. با وجود این، بهمن فلاح، کارشناس بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفت که سهم‌ها ارزنده هستند اما بورس ارزنده نیست.

این عدم ارزندگی خبر از بی اعتمادی هم می‌دهد. در حال باید منتظر افزایش اعتماد و نقدینگی در بازار سهام باشیم. اگر حجم نقدینگی افزایش یابد، ارزش معاملات نیز صعودی می‌شود و در نهایت اعتماد تا حدودی به بازار سهام بر می‌گردد. برگشت اعتماد و نقدینگی می‌تواند، روند بورس را به یکباره تغییر دهد و آن را صعودی کند. البته در آن صورن نیز بهبود وصعیت بازار سرمایه، شروط خاص خود دارد. اولین مساله عدم دخالت مسئولان و کاهش ریسک‌های سیستماتیک بازار سرمایه است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها