|

حقیقتی مهم!

بیت کوین حفاظی در برابر تورم؟؟

Bitcoin

بیت کوین واقعا پوششی در برابر تورم است؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بیت کوین با توجه به عرضه ثابت آن و این واقعیت که بانک های مرکزی نمی توانند آن را کنترل کنند، از نظر تئوری به صورت بالقوه یک پوشش در برابر تورم است. با این حال، سرمایه‌گذاران مخالف هستند و می‌گویند که بازار کریپتو آینه‌ای از بازار سهام است. بیایید بررسی کنیم که چرا رمزارزها پوششی در برابر تورم هستند و برای تبدیل شدن آنها به این پوشش چه چیزی باید تغییر کند؟

به گزارش شایانیوز به نقل از اقتصاد آنلاین کریپتو یک پوشش است، اما دارای نقاط ضعفی نیز است. بدون بانک مرکزی، ارزهای دیجیتال یک گزینه منحصر به فرد ارائه می‌دهند. موارد غیر واقعی قابل اعتماد نیستند. عرضه محدود، ارزش آن را افزایش می دهد. افرادی که از بلاک چین‌های اثبات سهام استفاده می‌کنند، می‌توانند در هر لحظه در حین جمع‌آوری سرمایه به وجوه خود دسترسی داشته باشند.

بازده درصدی سالانه از طریق الگوریتم‌های پاداش تاییدکننده‌ها و خزانه‌داری به فعالیت زنجیره‌ای اقتصادی مرتبط است. این ویژگی‌ها تورم را در سیستم‌های پولی سنتی حل می‌کند، اما موانع باقی می‌مانند.

بیایید بررسی کنیم که چرا افراد ارز دیجیتال را خریداری و نگهداری می‌کنند. اکثر دارندگان کریپتو پتانسیل آینده این فناوری‌ها را می‌بینند که به نظر می‌رسد در آینده رشد قابل توجهی را تجربه خواهند کرد. آنها ریسکی هستند. بیت‌کوین درحال حاضر غیرمتمرکز شده است، اما هزینه‌های بالای انرژی مصرفی آن نادیده گرفته می‌شود و بیشتر تلاش‌های ماینینگ هنوز در ده‌ها استخر است. استفاده از انرژی اتریوم و تمرکز استخر استخراج از این روش پیروی می‌کند. بلاک چین اتریوم در سال جاری ۱.۲ میلیارد دلار به سرقت رفته است. 

در حال حاضر صرافی‌های غیرمتمرکز به اندازه صرافی های متمرکز مفید نیستند. در مقایسه با یک صرافی متمرکز، قیمت یونی سواپ کم‌بازده است. معامله ۱میلیون دلاری تتر- یواس‌دی کوین در یک صرافی غیرمتمرکز تقریباً ۳۰هزار دلار هزینه و افت خواهد داشت.

مسائل فنی و راه حل‌ها

این موضوع در حال رسیدگی است. بلاک چین های نسل سوم با مساله انرژی و غیرمتمرکز بودن مقابله می‌کنند. هولدرهای کریپتو با حریم خصوصی بهبود یافته در حال پذیرش این است که کیف پول آنها همیشه کاملاً قابل ردیابی خواهد بود که ممکن است احتیاط کاربران جدید را نسبت به شفافیت بیش از حد بلاکچین جلب کند. ناکارآمدی صرافی‌های غیرمتمرکز توسط پروژه‌هایی که منطق مالی سنتی را با ویژگی‌های طبیعی ارز دیجیتال ترکیب می‌کنند، مورد توجه قرار می‌گیرد.

کریپتو برای مبارزه با تورم نیاز به پذیرش و یکپارچگی انبوه دارد. در یک اکوسیستم متزلزل، کریپتو دارای ارزش بالقوه است. اقتصاد کریپتو به کاربردهایی نیاز دارد که به طور کامل از تمرکززدایی استفاده کنند بدون اینکه کیفیت و تجربه را برای پذیرش انبوه به خطر بیندازند. سیستم پرداختی که در آن هر تراکنش ۵دلار هزینه دارد و ارزش آن به طور معمول از دست می‌رود، قابل اجرا نیست.

تا زمانی که ارزهای دیجیتال برتر برای پرداخت‌های واقعی مورد استفاده قرار نگیرند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز سودمندی مشابه سیستم‌های متمرکز ارائه ندهند، کریپتو یک سهام رو به رشد باقی خواهد ماند.

عدم اعتماد باعث تورم می شود؛ کریپتو هنوز به آن نیاز دارد

تورم با چاپ پول اضافی ایجاد نمی شود. حضور یک دارایی به طور اجتناب ناپذیر ارزش آن را کاهش نمی‌دهد. مقدار دلار در گردش در آمریکا بین سپتامبر و نوامبر ۲۰۰۸ چهار برابر شد، در حالی که تورم کاهش یافته است.

index

نرخ تورم جهانی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۷ (نسبت به سال قبل)

بی اعتمادی عمومی به سیستم پولی مرکزی باعث تورم می شود. این عدم اعتماد، همراه با افزایش قیمت کسب‌وکار، برنامه‌های کمکی کرونا و اختلالات زنجیره تامین (که با جنگ اوکراین تشدید شد)، فاجعه کنونی را تسریع کرد.

عرضه به تنهایی یک نگرانی مهم برای ذخیره ارز ارزشمند نیست. آنچه ذخیره می شود همیشه فراوان نیست. طلا در مقادیر زیادی به عنوان جواهرات، شمش و غیره بوده، اما در مقادیر کمتر در بازار کالاها وجود دارد. بازاری که تمام طلاهای استخراج شده را در نظر بگیرد، قیمت متفاوتی خواهد داشت. از آنجا که جواهرات و شمش مبادله نمی شوند، بر عرضه و تقاضا تأثیر نمی گذارند. ارز هم از همین رویه پیروی می کند.

تورم ناشی از عدم اعتقاد به ارزش بلندمدت دارایی است. بیشتر چیزها در جهان متناهی هستند. بنابراین، گروه‌ها با اطلاع از افزایش عرضه اما سیاست پولی نامشخص بلافاصله قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

کریپتو در شرایط کنونی یک پوشش در برابر تورم نیست

نوسانات بالا و غیرقابل پیش بینی بودن بازار، ارزهای دیجیتال را به یک پوشش تورم ضعیف تبدیل می کند. آنها اغلب در شرایط رشد پایدار بهتر از بازار عمل می‌کنند و ارزش بازار ناچیز آنها در مقایسه با ارزهای فیات به آنها به عنوان سهام رشد کمک می کند. به دلیل سفته‌بازی و حجم کم تراکنش، راه‌حل‌های قابلیت استفاده فعلی قابل تداوم نیستند. کلاهبرداران با از بین بردن بلاک چین‌های ناسالم مالی، راه‌حل‌های بلندمدت را از مسیر خارج می‌کنند.

هرچه جامعه کریپتو مسئولیت‌پذیرتر و وظیفه‌شناس‌تر باشد، پروتکل‌های معتبرتر سود خواهند برد و کریپتو به یک پوشش در برابر تورم تبدیل می‌شود. از آنجایی که رمزارزها از روند رو به رشد سهام پیروی می‌کنند، در طول رشد پایدار یک پوشش تورمی قوی هستند اما در طول بحران‌های مالی شکست می‌خورند. ارزهای دیجیتال با بلوغ، در دوران رکود سودمند خواهند شد.

در زمان تحولات بازار، خوب است که هنگام سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال احتیاط کنید و باید در نظر داشته باشید به تنهایی اتکا به ارزهای دیجیتال برای محافظت در برابر تورم خطرناک است. همانطور که فناوری‌های بلاک چین بهبود می‌یابند، ارزهای دیجیتال به عنوان پوشش‌های تورم محبوبیت و ثبات پیدا می‌کنند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها