|

تلاش خریداران بیت کوین بیانگر چیست؟

bitcoin

خریداران برای حفظ سطح ۲۰ هزار دلار تلاش می‌کنند و معامله‌گران همچنان انتظار دارند ...

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خریداران برای حفظ سطح ۲۰ هزار دلار تلاش می‌کنند و معامله‌گران همچنان انتظار دارند خریداران برای حفظ سطح ۲۰ هزار دلار تلاش می‌کنند و معامله‌گران همچنان انتظارقیمت‌های پایین‌تر توسط بیت‌کوین لمس شود. یکی از تریدرها وقوع یک شورت اسکوییز و به تبع آن رشد قیمت و سپس ریزش تا ۱۶ هزار دلار را محتمل می‌داند.

هم‌زمان با بروز شرایط سخت و بحران انرژی در اروپا، ارزش یورو به کمترین مقدار خود از ۲۰۰۲ در عدد ۰.۹۹ دلار رسیده و به گفته تحلیل‌گران، سقوط بیشتر آن دور از انتظار نیست؛ همچنین با اختلال در صادرات سوخت روسیه به اروپا، قیمت انرژی رشد شدیدی داشته است.

شاخص DXY نیز برای اولین‌بار از سال ۲۰۰۲ از محدوده ۱۱۰ عبور کرد و به بیشترین حد خود در این بازه زمانی رسید. در صورت ادامه رشد DXY، متصور شدن سناریو صعودی برای بیت‌کوین بعید به نظر می‌رسد.

کوین‌هایی که طی یک سال گذشته خریداری شده‌اند، همچنان در حال قدیمی‌‌شدن هستند و دسته زیادی از معامله‌گران، همچنان با وجود ضرر نامحقق بالا، بیت‌کوین خود را تسلیم بازار نمی‌کنند. درصد بیت‌کوین‌هایی که بیش از یک سال در آدرس ثابت بوده نیز به سقف تاریخی ۶۵.۷۸٪ رسیده است. ازطرفی سابقه تاریخی نشان می‌دهد که ماه سپتامبر از نظر عملکرد قیمتی بدترین ماه برای بازار رمزارزها بوده است. بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱ تنها دوبار ارزش بازار رمزارزها در ماه سپتامبر افزایش یافته و به‌طور میانگین تغییرات قیمت بیت‌کوین در این ماه‌ منفی ۶٪ بوده است.

۲.عملکرد منفی در ماه سپتامبر مختص بیت‌کوین نیست و شاخص S&P 500‌ نیز از سال ۱۹۲۸ در بیشتر اوقات در ماه سپتامبر عملکردی منفی از خود به جا گذاشته است. لازم به ذکر است میانگین عملکرد شاخص S&P 500 در ماه سپتامبر منفی ۱.۱٪ بوده و متخصصان این موضوع را با رفتار سرمایه‌گذاران در این ماه مرتبط می‌دانند. بیشتر سرمایه‌گذاران در این ماه معمولا برای تحقق سود و کاهش مالیات از موقعیت‌های معاملاتی خود خارج می‌شوند؛ بنابراین با توجه به همبستگی بازار رمزارزها با بازار سهام، ریزش بیشتر غافل‌گیر کننده نخواهد بود.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها