|

پول مورد نیاز برای هک بیت کوین؟!

Bitcoin

با این شرایط به نظر شما حمله ۵۱ درصدی در دنیای واقعی ممکن به نظر می‌رسد؟ حتی اگر این اتفاق بیفتد، این کار چه سودی برای حمله‌کننده خواهد داش…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سقوط بیت‌کوین Bitcoin باعث شد تا سفارش‌های خرید محدوده ۱۸۵۰۰ دلار توسط قیمت جمع‌آوری شود و مسیر آن برای کاهش بیشتر هموارتر شود. اگرچه با توجه به اهمیت این محدوده ممکن است قیمت مدتی در این بازه باقی بماند. در صرافی‌های بایننس و کوین‌بیس دیوار خرید بعدی در محدوده ۱۸ هزار دلار قرار دارد که امکان واکنش قیمت به این سطح نیز وجود دارد.

ازطرفی باتوجه به گفته های ارزنو بیت کوین درحال حاضر بزرگ‌ترین بلاک‌چین از نظر سرمایه‌گذاری و نرخ هش محسوب می‌شود و به همین دلیل اغلب از آن به‌عنوان امن‌ترین سیستم غیرمتمرکز جهان یاد می‌شود. اما آیا می‌توان با حمله ۵۱ درصدی این غول غیرمترکز را از پای درآورد؟ اگر شما قصد داشته باشید که به این سیستم قدرتمند آسیب بزنید باید چه میزان در حساب بانکی خود پول داشته باشید؟

اگر نمی‌دانید حمله ۵۱ درصدی چیست، به‌طور خلاصه می‌توان گفت اگر فردی بیش از ۵۰٪ قدرت پردازش شبکه یا همان هش‌ریت را از آن خود کند، امکان دستکاری در بلاک‌چین برای او فراهم می‌شود و می‌تواند تراکنش‌ها را به نفع خود تغییر دهد؛ درچنین شرایطی چون اکثریت شبکه در اختیار این شخص قرار دارد، او می‌تواند این اطلاعات غلط را تایید کند.

یکی از کارشناسان ماینینگ که با نام BTCGandalf در توییتر شناخته می‌شود، درباره این حمله محاسباتی انجام داده است. او می‌گوید هزینه حمله ۵۱ درصدی به بیت‌کوین حدودا ۷۵۲ هزار دلار در ساعت خواهد بود. او همچنین عنوان می‌کند که این حمله از نظر تئوری امکان‌پذیر است؛ اما در عمل تقریبا غیرممکن است که یک شخص یا نهاد واحد بتواند به‌طور هم‌زمان این میزان از قدرت هش را کنترل کند.

بااین‌حال اگر این حمله در دنیای واقعی آغاز شود، معیار‌های هش‌ریت افزایش می‌یابد و این هزینه بیشتر هم خواهد شد. علاوه بر سخت‌افزار‌های پرهزینه، حمله ۵۱ درصدی به شبکه بیت‌کوین به مقدار سرسام‌آوری برق نیاز دارد.

آخرین بار در سال ۲۰۱۴، GHas‌‌h .io، یکی از قدیمی‌ترین استخر‌های استخراج بیت‌کوین با رسیدن به حدود ۴۲٪ از هش‌ریت کل شبکه به شکل خطرناکی به محدوده ۵۱٪ نزدیک شده بود، اما پس از آن هیچ استخری به بیش از این مقدار نرسیده است.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها