|

سبز پالایشی در قرمزی بورس گم شد

گزارش نیمه اول معاملات امروز 3 آبان؛ افت ادامه دار شاخص کل

با گذشت نیمی از تایم بازار، شاخص کل بورس افتی ۲ هزار و ۷۰۳ واحدی را ثبت کرده است و تا ارتفاع یک میلیون و ۲۷۵ هزار واحدی پایین آمده است.

لینک کوتاه کپی شد

تا نیمه معاملات امروز بازار با همان بازاری بوده است که این هفته‌ها می‌شناسیم؛ شاخص کل و هم وزن هر دو نزولی، ارزش معاملات کم و نقشه بازار قرمز رنگ.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصادآنلاین؛ روزهای افت و قرمزپوشی بورس تهران تمامی ندارد. شاخص کل بورس مدتهاست در مسیر نزولی قرار دارد و به جز اندک روزهایی که حتی به تعداد انگشتان یک دست هم نیستند در دو ماه گذشته با اصلاح همراه بوده است. به نظر می‌رسد امروز هم از این قاعده مستثنا نباشد. با وضع فعلی بعید به نظر می‌رسد که شاخص تغییر جهت دهد. فشار فروش همچنان بالاست و برتری فروشندگان بر خریداران درحال افزایش است و از این جهت شاخص بهانه‌ای هم برای صعود ندارد. در این میان اندک سهم‌هایی در گروه فرآورده‌های نفتی و سایر گروه‌ها به طور نسبی با فشار فروش کمتری مواجه هستند و در سمت مقابل گروه کانه های فلزی و فلزات اساسی با عرضه بیشتری به کار خود ادامه می‌دهند.

با گذشت نیمی از تایم بازار، شاخص کل بورس افتی ۲ هزار و ۷۰۳ واحدی را ثبت کرده است و تا ارتفاع یک میلیون و ۲۷۵ هزار واحدی پایین آمده است.

رمپنا، شبندر، کگل و کچاد بیشترین تاثیر برروی شاخص کل را داشتند.

شاخص هم وزن نیز افتی۸۱۶ واحدی را ثبت کرده است.

ارزش معاملات خرد هم تا اینجا به ۹۷۰ میلیارد تومان رسیده است و حقیقی ها در مجموع ۱۳۰میلیارد تومان از بازار خارج کرده‌اند.

شبندر با ۲۴.۵، اتکاسا با ۲.۵ و گدنا با ۱.۵ میلیارد تومان بیشترین ورود و بپاس با ۱۲، شپنا با ۱۱ و وبملت با ۱۰ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع، فرآورده های نفتی با ۹ میلیارد تومان در صدر جریان ورود پول حقیقی قرار دارند و در سمت دیگر بانک ها و موسسات اعتباری با ۲۶ میلیارد تومان بیشترین خروج را به نام خود زدند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها