|

تاثیر بازارها روی بازار سرمایه!

پیش‌بینی بورس فردا 15 آبان؛ روند مثبت بازار ادامه می یابد؟

شاخص کل بورس امروز توانست بیش از سه درصد رشد کند، با این رشد شاخص معاملات روز آینده بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟

لینک کوتاه کپی شد

اولین روز آبان ماه بود که شاخص کل بورس تهران با یک روند نزولی نسبتا قوی وارد محدوده یک میلیون و 200 هزار واحدی شد. اما پس از گذشت حدودا 10 روز کاری امروز شنبه 14 آبان ماه شاخص کل بورس تهران توانست وارد یک کانال بالاتر یعنی 1.3 میلیونی شود. شاخص کل بورس تهران با رشد 44 هزار و 783 واحدی به سطح یک میلیون و 328 هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل حرکت کرد و توانست در تراز 374 واحدی بایستد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، ارزش معاملات بورس به 3 هزار و 569 میلیارد تومان رسید که در مقایسه با ارزش معاملات هفته‌های اخیر به نوعی رکوردشکنی است. همچنین در این روز 284 میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد. از سوی دیگر ارزش معاملات دلاری بازار نیز به 223 میلیارد دلار رسید.

پیش‌بینی بورس فردا

امروز بورس روند نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت و با وجود این روند طی شده، انتظار می‌رود که معاملات فردا نیز کمی مثبت باشد.

بازارهای جهانی و افزایش قیمت دلار تاثیر به‌سزایی روی روند معاملات بازار سرمایه داشته است. قیمت دلار در بازار آزاد امروز رکوردشکنی کرد و در مقطعی به محدوده 36 هزار تومان رسید. گزارش‌ها از بازار فردوسی خبر از تحرکات بالای بازار می‌دهد. قیمت دلار امروز از محدوده 35 هزار و 250 تومان شروع و تا لحظه تنظیم این گزارش بر اساس نوشته کانال‌های تلگرامی به 36 هزار و 100 تومان رسید.

قیمت دلار در بازار آزاد می‌تواند به صورت هیجانی روی بورس تاثیر بگذارد. اما در واقعیت برخی از کارشناسان عقیده دارند که به‌واسطه افزایش قیمت دلار بازار سرمایه نیز صعودی خواهد بود. البته برخی از کارشناسان عقیده دارند که به دلیل ارائه بسته  10 بندی حمایت از بازار سرمایه شاخص کل روند صعودی به خود گرفته و با توجه به حمایت‌های انجام شده احتمالا  این روند ادامه‌دار باشد.

بازارهای جهانی نیز تاثیر قابل توجهی بر روند معاملات داشتند. چین در ماه‌هایی با کاهش تقاضای کامودیتی‌ها روبه‌رو بود. اما اکنون شرایط تغییر کرده و احتمالا با افزایش تقاضا روبه‌رو شود. این کشور بزرگترین مصرف‌کننده کامودیتی در دنیاست و برگشت اقتصاد آن به دوران قبل از کرونا، تقاضا و در نتیجه بازارهای جهانی را با رشد همراه خواهد کرد. همین عوامل باعث شد که روز گذشته‌ بهای نفت به مرز ۱۰۰ دلار برسد، قیمت مس دوباره وارد کانال 8 هزار واحدی شود و فلزات اساسی بتوانند رشد 3 درصدی را ثبت کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها