|

سوخت گیری شاخص کل در میانه راه

گزارش بورس ۱۸ آبان؛ پایان مثبتی که شروعش منفی بود

بورس امروز برخلاف دو هفته اخیر شروع مثبتی نداشت اما برتری عرضه آنچنان پایدار نبود و از نیمه معاملات شاهد کامبک بورس بودیم.

لینک کوتاه کپی شد

بورس گرچه معاملات روز چهارنشبه را با فشار فروش و برتری عرضه شروع کرد ولی با رسیدن به نیمه معاملات خریداران، فروشندگان را به عقب هل دادند و شاخص دوباره توانست برای دهمین روز متوالی کار خود را مثبت به پایان ببرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصاد آنلاین، بورس امروز برخلاف دو هفته اخیر شروع مثبتی نداشت اما برتری عرضه آنچنان پایدار نبود و از نیمه معاملات شاهد کامبک بورس بودیم. شاخص کل ابتدا به مدد پالایشی ها گاردی صعودی به خود گرفت و سپس با همراهی سایر نمادها توانست پا به مدار مثبت بگذارد. بسته حمایتی ۱۰ بندی و افزایش قیمت دلار و همچنین افزایش نسبی قیمت های جهانی از جمله فاکتورهایی بودند که نه تنها بازار امروز بلکه بازار هفته را تحت تاثیر قرار دادند. البته باید گفت که آرام آرام با نزدیک شدن به روزهایی که حدس و گمان ها در مورد موارد مطرح شده در بودجه افزایش پیدا می‌کند؛ نگرانی ها به جهت اعمال فشار به شرکت ها از طریق نرخ خوراک بسیاری از صنایع و تغییر نرخ مالیات؛ افزایش پیدا می‌کند که می تواند فاکتور منفی برای بازار درنظر گرفته شود.

همچنین از آنجایی که شاخص کل رشد پرشتابی را در دو هفته اخیر از خود نشان داده ممکن است تعدادی از فعالان بازار که سود معقولی در این مدت کسب کرده‌اند به فکر شناسایی سود بیفتند که میتواند فشار فروش در بازار را افزایش دهد. علاوه بر آن شاخص با رشد اخیر خود به مقاومت‌های مهمی در نمودار هفتگی خود رسیده است که آن هم می‌تواند بر روی میزان عرضه ها در هفته آتی بگذارد.

 شاخص امروز گرچه تا نیمه معاملات با افت همراه بود؛ توانست نهایتا ۶هزار و ۶۰۵ واحد رشد را ثبت کند و سطح یک میلیون و۴۱۴هزار واحدی را پس بگیرد.

شتران، کچاد، پارسان و رمپنا بیشترین نقش را در صعود امروز شاخص ایفا کردند.

شاخص هم وزن نیز هزار و ۳۶۵ واحد رشد را به ثبت رساند.

امروز ارزش معاملات حدود ۴هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان بود که هر چند نسبت به روز گذشته کاهش بیش از ۲۲ درصدی را نشان می دهد اما همچنان در مقایسه با هفته های گذشته ارقام امیدوارکننده ای محسوب می شود.

حقیقی ها هم در جریان معاملات امروز حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند. شتران با ۶۵، آریان با ۲۶ و خگستر با ۲۶ میلیارد تومان بیشترین ورود و شستا با ۳۱،خودرو با ۲۱ و خساپا با ۱۹ بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود زدند.

در میان صنایع نیز گروه فرآورده‌های نفتی با ۶۳ میلیارد تومان بیشترین ورود و گروه محصولات شیمیایی با ۶۴ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها