|

بورس تهران رنگ عوض کرد

شاخص کل بالاخره از صعود دست کشید و بر روی پله دوازدهم لرزید

پس از ۱۱ روز صعود متوالی، شاخص کل بالاخره از صعود دست کشید و امروز اندکی استراحت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شاخص کل پس از یازده روز رشد بی وقفه، امروز بیش از ۶هزار و ۹۳۷واحد افت را تجربه کرد و نتوانست رکورد صعودی خود را به ۱۲ روز برساند. شاخص هم وزن هم پس از نوسان بین اعداد مثبت و منفی نهایتا ۸۰ واحد کاهش یافت.ارزش معاملات خرد هم نهایتا به حدود ۳هزار و ۳۸۵میلیارد تومان رسید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصاد آنلاین، پس از ۱۱ روز صعود متوالی، شاخص کل بالاخره از صعود دست کشید و امروز اندکی استراحت کرد. برتری فروشندگان در نیمه دوم معاملات روز گذشته و کاهش نسبی قیمت آخرین معامله نسبت به قیمت پایانی مواردی بود که احتمال برتری عرضه در آغاز معاملات امروز را همانطور که در گزارش پیشی بینی بورس هم بدان اشاره شد بود، افزایش می‌داد. طبیعی است که سهامدارانی که در رشد بازار در ۱۱ روز اخیر سود خوبی به دست آورده‌اند به فکر شناسایی سود باشند که خود می‌تواند باعث افزایش عرضه در کلیت بازار شود.

از طرف دیگر افرادی که خود را از صعود اخیر بازار جامانده می‌دانند منتظر فرصت خرید هستند که خود موج جدیدی از تقاضا برای کلیت بازار است؛ بنابراین دست به دست شدن سهم‌ها و در پی آن وقفه در روند رشد سریع شاخص کل طبیعی به نظر می‌رسد و باید دید کفه ترازو به کدام سمت سنگینی می‌کند و خریدارن فاتح این میدان هستند یا مثل امروز فروشندگان.

علاوه بر این در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به زمان ارائه بودجه۱۴۰۲ به مجلس، نگرانی ها از جهت افزایش نرخ مالیات و یا افزایش قیمت حامل های انرژی رو به افزایش است که سیگنال منفی برای بازار است. همچنین می‌توان کاهش قیمت دلار در بازار آزاد و احتمال کاهش نسبی قیمت دلار نیمایی را فاکتور دیگری در نظر گرفت که افت امروز را تشدید کرده است.

در نهایت شاخص کل بورس امروز حدود ۶ هزار و ۹۳۷واحد افت را ثبت کرد و در کف کانال یک میلیون و ۴۱۹ هزار واحدی قرار گرفت.

فولاد، فملی و شستا بیشترین تاثیر منفی بر روی شاخص کل را داشتند.

شاخص هم وزن نیز پس از افت و خیز فراوان با ۸۰ واحد کاهش به کار خود پایان داد.

ارزش معاملات خرد نهایتا به حدود ۳هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۳۱۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

شپنا با ۱۳، شفن با ۱۱ و غدشت با ۱۰ میلیارد تومان بیشترین ورود و شبندر با ۴۶، شتران با ۳۶ و خودرو با ۲۲.۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع نیز، گروه سرمایه گذاری‌ها با ۱۰ میلیارد تومان پیشتاز ورود پول حقیقی بود و گروه فرآورده‌های نفتی با ۸۲ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها