|

نظر وارن بافت درباره آینده بیت‌کوین !

فرضیه ای مهم از بافت در مورد آینده بیت کوین!

Bitcoin

به دنبال جنجال‌های پیش آمده درباره ورشکستگی صرافی FTX و ریزش کوتاه‌مدت رمزارز‌ها، برخی از مخالفان حوزه رمزارز به صحبت‌های وارن بافت،…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سال ۲۰۲۲ برای رمزارز‌ها و به خصوص بیت‌کوین سال خوبی نبود. سرمایه‌گذار آمریکایی، وارن بافت در سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی کرده بود که رمزارز‌ها با مشکل مواجه خواهند شد. وارن بافت در سال ۲۰۱۸ به شبکه CNBC گفته بود: «پایان بدی پیش‌روی رمزارز‌هاست.»

بیت‌کوین و ریزش قیمتی اخیر

به گزارش شایانیوز به نقل از تجارت نیوز از زمانی که بیت‌کوین قیمت تاریخی ۶۹۰۰۰ دلار را در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ تجربه کرد، تاکنون بیش از ۷۶ درصد از ارزش خود را از دست داده است. در زمان نگارش این گزارش، بیت‌کوین با قیمت 16671 دلار در بازار معامله می‌شود.

سرمایه‌گذارانی که زمانی از نخریدن بیت‌کوین پشیمان بودند با دیدن قیمت فعلی، حسرت کمتری دارند و کسانی که در قیمت‌‌های بالا بیت‌کوین را خریداری کرده‌اند نیز سعی می‌کنند به مقدار ضرر وارد شده اهمیت‌ ندهند و در امید افزایش قیمت بیت‌کوین در سال‌های آینده میلادی هستند. وارن بافت درباره‌ سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین به خبرنگار CNBC گفت:« اگر تمام بیت‌کوین‌های جهان را در اختیار داشتید و آنها را با قیمت ۲۵ دلار به من می‌فروختید، من باز هم قبول نمی‌کردم.»

بیت‌کوین ارزش افزوده ندارد

وارن بافت باور دارد که بیت‌کوین، نوعی از دارایی است که هیچ‌گونه تولیدی به همراه ندارد. سهام‌هایی که در بورس معامله می‌شوند، متعلق به شرکت‌هایی هستند که کالا یا خدمتی را تولید می‌کنند و به سبب این فعالیت‌ها جریان نقدی ایجاد می‌کنند. بیت‌کوین اما  ارزش افزوده‌ای تولید نمی‌کند.

وارن بافت می‌گوید:« رمزارز‌ها باز‌تولیدی ندارند. بیت‌کوین توسط شرکت و یا نهادی مدیریت نمی‌شود که بتواند برای شما سندی صادر کند.» از نظر این میلیاردر آمریکایی، ارزش این رمزارز به‌ دلیل خوشبینی‌ای است که کسی در آینده برای بیت‌کوینی که در اختیار دارید، قیمت بالاتری نسبت به ارزش فعلی‌اش بپردازد.

رمزارز‌ها، پول واقعی به حساب نمی‌آیند

وارن بافت که بار‌ها موضع خود درباره رمزارز‌ها را مشخص کرده است، در مصاحبه‌‌ سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که هیچ بیت‌کوین و یا رمزارز دیگری ندارد و در آینده نیز قصدی برای خرید این نوع دارایی‌های دیجیتال را ندارد. بافت، وی بیت‌کوین را سرابی می‌داند که مولفه‌های کافی برای «پول» به حساب آمدن را ندارد. او باور دارد که قابلیت انتقال ناشناس با بیت‌کوین، مزیت این دارایی است. بافت می‌گوید:« چک نیز روشی برای انتقال پول است، اما آیا ارزش چک آنقدر بالا است که به عنوان نوعی پول شناخته شود؟»

درک رمزارز برای بافت دشوار است

این سرمایه‌گذار آمریکایی که ثروتش را از معامله‌گری در بازار سهام بدست آورده است، نمی‌خواهد به ترید رمزارز‌ها بپردازد به خصوص وقتی نمی‌تواند آنها را درک کند. وارن بافت باور دارد زمانی که مردم درباره‌ مسئله‌ای درک کافی نداشته باشند، هیجان بیشتری در رابطه با آن خواهند داشت و بیت‌کوین نیز شامل همین مسئله است.

با وجود نظرات منفی وارن بافت، شور و هیجان هنوز در بازار رمزارز‌ها وجود دارد و تکنولوژی‌های جدید به کمک بلاکچین به جهان افزوده می‌شوند. بافت پیش‌تر اعلام کرده بود که به سمت سهام شرکت‌های مبتنی بر تکنولوژی نمی‌رود. در حال حاضر اما، با سرمایه‌گذاری شرکتش، برکشر هاتاوی در سهام اپل، یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران این شرکت تکنولوژی محور به شمار می‌رود.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها