|

فلز و بنزین شاخص کل را قرمز کرد

گزارش میانی بورس ۲۸ آبان؛ هفته پایانی آبان قرمز می شود؟

بورس اولین روز معاملاتی هفته پایانی آبان را قرمز آغاز کرد باید منتظر ماند و دید که تا پایان معاملات امروز، همین روند ادامه می یابد؟

لینک کوتاه کپی شد

بورس معاملات ابتدای هفته را با فشار فروش آغاز کرد و شاخص کل در یک ساعت ابتدایی افت حدود ۱۵ هزار واحدی را تجربه کرده است. با این وجود ارزش معاملات خرد نسبت به روزهای گذشته بهبود نسبی را نشان می‌دهد. هرچند که این افزایش همراه با تشدید خروج پول حقیقی بوده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصاد آنلاین، بورس اولین روز معاملاتی هفته پایانی آبان را قرمز آغاز کرد. هفته گذشته، معاملات به گونه ای رقم خورد که شاخص کل و شاخص هم وزن عملاً بدون تغییر باقی ماند. در این شرایط برخی از کارشناسان معاملات هفته گذشته، استراحت بازار سهام پس از صعود پرقدرت دو هفته گذشته عنوان می کردند. با این وجود در پایان هفته گذشته، کاهش قیمت نفت و همچنین تصویب قطعنامه ضد ایرانی منجر شده که فعلاً جو منفی بر بازار حاکم شود.

در ایران شرایط شاخص کل در یک ساعت ابتدایی معاملات امروز با کاهش حدود ۱۵ هزار واحدی همراه شد و سطح یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را از دست دهند.

فلزی‌ها و پالایشی‌ها مهم‌ترین نقش را در افت امروز شاخص کل داشتند. به گونه‌ای که «فولاد»، «فملی»، «شبندر»، «شتران» و «شپنا» نقش اول کاهش شاخص کل را داشتند.

شاخص هم وزن نیز با افت حدود یک هزار و ۷۰۰ واحدی، کانال ۴۰۰ هزار واحدی را از دست داد.

ارزش معاملات خرد در یک ساعت ابتدایی بازار حدود یک هزار و ۳۹۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به روزهای گذشته افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

در یک ساعت ابتدایی حقیقی‌ها در مموع بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

در میان صنایع «فرآورده‎های نفتی» با ۱۵۱، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» با ۴۷ و «فلزات اساسی» با ۳۹ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند و در نقطه مقابل، «سیمان، آهک و گچ» با ۳.۵ میلیارد تومان شاهد بیش‌ترین ورود پول حقیقی بوده است.

در میان نمادهای معامله شده در بازار امروز نیز «شپنا» با ۷۸، «حکشتی» با ۴۷ و «شتران» با ۳ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کرده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها