|

سود خرید و فروش ارزهای دیجیتال!

سود باور نکردنی از فروش رمزارزها!

Dogecoin

۲۶ درصد مالیات از سود خرید و فروش ارزهای دیجیتال!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ایتالیا، 26 درصد مالیات بر عایدی از سود خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای شهروندان خود اعمال می‌کند. با تصویب این قانون قرار است مالیات بر عایدی معاملات ارزهای دیجیتال که بیشتر از 2000 یورو (2026 دلار) هستند، اعمال شود.

به گزارش شایانیوز به نقل از رمزارزنیوز با شروع سال جدید میلادی، پارلمان ایتالیا در حال برنامه‌ریزی برای تشدید مقررات در حوزه ارزهای دیجیتال در سال 2023 است. یکی از این تصمیمات، افزودن مالیات بر سود حاصل از معاملات ارز دیجیتال است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در بودجه سال 2023 ایتالیا، برنامه‌هایی جهت اعمال مالیات 26 درصدی بر سودهای بیش از 2000 یورو (2026 دلار) در معاملات ارزهای دیجیتال گنجانده شده است. در طول تاریخ این کشور، این نرخ مالیات بی سابقه است؛ زیرا از لحاظ تاریخی، ارزهای دیجیتال را «ارز خارجی» محسوب می‌کردند و مالیات کمی داشتند.

اگر این لایحه پیشنهادی به تصویب برسد، افرادی که شامل پرداخت این مالیات می‌شوند تا اول ماه ژانویه می‌توانند ارزش دارایی‌های ارزهای دیجیتال خود را اعلام کنند تا فقط 14 درصد مالیات بپردازند. هدف از این کار، تشویق ایتالیایی‌ها برای اعلام دارایی دیجیتالی خود در اظهارنامه‌های مالیاتی است.

بر اساس داده‌ها، 2.3 درصد از جمعیت کشور ایتالیا که برابر با حدود 1.3 میلیون نفر است، در حوزه رمزارزها فعال هستند و دارایی رمزارزی دارند که از این جمعیت 57 درصد را مردان و 43 درصد را زنان تشکیل می‌دهند. بیشترین کاربران این حوزه در گروه سنی 28 تا 38 سال هستند.

تصویب این‌گونه قوانین در بین کشورهای اروپایی بی‌سابقه نیست. در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، کشور پرتغال نیز مالیات 28 درصدی را بر عایدی سرمایه از ارزهای دیجیتال که کمتر از یک سال نگهداری می‌شدند، پیشنهاد کرد. با این وجود، این مالیات‌ها که در حال حاضر بررسی و شناسایی شده‌اند، دست نخورده باقی مانده‌اند؛ زیرا در این کشور، ارزهای دیجیتال به عنوان پول قانونی به رسمیت شناخته نمی‌شود. از این رو، مسئولین کشور پرتغال نیز در صدد تصویب یک چارچوب مالیاتی گسترده و کافی هستند که استخراج و تجارت ارزهای دیجیتال و همچنین سود سرمایه را پوشش دهد.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها