|

داستانی عجیب!

داستانی که برای بیت کوین شادی به همراه داشت!

BITCOIN

بیش از 100 هزار Ordinals بر روی بیت کوین ضرب شده است!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تعداد کتیبه‌های Ordinal در اواخر روز سه‌شنبه از ۱۰۰۰۰۰ گذشت و ثابت کرد که پروژه وارد کردن دارایی‌های دیجیتال به صورت بومی در بلاک چین بیت‌کوین از زمان راه‌اندازی آن در ماه گذشته همچنان فضای کریپتو را مجذوب خود می‌کند.طبق گزارش Dune، این نقطه عطف 100K به دقت مورد توجه قرار گرفت و کمتر از یک روز پس از عبور Ordinals از مرز 75000 ثبت شده، با کارمزد تراکنش‌های کلکسیونی دیجیتال در اوایل امروز به بیش از 114590 دلار رسید.

نزدیک شدن به 100 هزار کتیبه نرخ کارمزد تراکنش نزدیک به بالاترین میزان در یک سال اخیر رسید.طبق داده‌های بیت‌کوین اکسپلورر، همانطور که Ordinals به سمت علامت شش رقمی افزایش یافت، استفاده از حافظه در هر بلوک به میزان 86 مگابایت از ظرفیت استاندارد 300 مگابایت فراتر رفت و باعث شد شبکه هر تراکنش کمتر از 1.74 sats/vB یا ساتوشی در هر بایت را پاک کند.

با وجود اینکه شبکه بیت کوین مجبور بود خود را با افزایش شدید ترافیک تطبیق دهد، بسیاری از طرفداران بیت کوین همچنان پروژه Ordinal را برای بلاک چین شماره یک با توجه به ارزش بازار، خوب می دانستند.

الکس میلر، مدیرعامل Hiro، توسعه‌دهنده پلتفرم قراردادهای هوشمند لایه ۲ Stacks، در مصاحبه‌ای به Decrypt گفت: «آنچه تیم با Ordinals ارائه کرد، نبوغ بود. "این هسته اصلی  بیت کوین است، زیرا آنها اساسا چندین چیز مختلف را برداشته و آنها را به گونه ای کنار هم قرار دادند که سازندگان اصلی آن را پیش بینی یا انتظار نداشتند."

برخلاف NFTهای اتریوم یا سولانا که از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کنند، Ordinals مستقیماً روی ساتوشی‌های فردی، پایین‌ترین ارزش بیت‌کوین، که به نام خالق مستعار بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو، نام‌گذاری شده است، ثبت می‌شوند. از آنجایی که Ordinals فاقد پشتیبانی قرارداد هوشمند و قابلیت برنامه ریزی است، بسیاری از افراد جامعه Stacks افزایش آن را به عنوان یک مزیت کلی برای توسعه دهندگان زنجیره جانبی بیت کوین می دانند. میلر گفت: «محدودیت‌های زیادی برای میزان داده‌ای که می‌توانید در فروشگاه Ordinal قرار دهید وجود دارد.

Ordinals نیز هنوز در مراحل اولیه خود است و فاقد چندین ویژگی کلیدی برای رشد طولانی مدت است. اینها شامل روشی یکپارچه برای ثبت Ordinals بدون نیاز به همگام سازی کل بلاک چین بیت کوین، بازارهایی برای خرید و فروش مصنوعات دیجیتال، و کیف پول هایی است که به کلکسیونرها امکان می دهد Ordinals خود را ببینند – چیزی که هیرو و سایر توسعه دهندگان به شدت برای راه اندازی آن تلاش می کنند.

میلر ادامه داد: «جامعه Stacks برای مدت طولانی گفته است که همه چیز باید بر روی بیت کوین ساخته شود. "از آنجایی که این قابل اعتمادترین چیزی است که طولانی ترین مدت بوده، به جایی نمی رسد."

علیرغم هیجانی که در اطراف Ordinals وجود داشت، میلر اذعان کرد که بلاک چین بیت کوین قرار نیست به این شکل استفاده شود و به فقدان قابلیت برنامه ریزی بلاک چین، برخلاف اتریوم که قابلیت برنامه ریزی داخلی دارد، اشاره کرد.

میلر خاطرنشان می‌کند که NFT‌های اتریوم هنوز در مراحل اولیه چرخه حیات خود هستند و او می‌گوید که Ordinals را چالشی برای تسلط اتریوم در فضای NFT نمی‌داند. با این حال، او می‌گوید که ذخیره‌سازی داده‌های روی زنجیره، بلاک چین بیت‌کوین را به مکانی محبوب برای ثبت اطلاعات مهم مانند اسناد، معاملات املاک و مستغلات یا اسناد دولتی تبدیل می‌کند.

میلر گفت: «من فکر نمی‌کنم [Ordinals] جایگزینی یک به یک برای NFT‌های اتریوم باشد. "اما من همچنین فکر نمی کنم این واقعیت که آنها متفاوت هستند برای آن تحمیلی باشد  فکر می کنم این یک دارایی خواهد بود."

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها