|

دو غول پرداخت!

چند رویداد حیرت آور از رمزارزها!

bitcoin

دو غول پرداخت تصمیم دارند تا زمان بهبود شرایط و تا شفافیت در قانون‌گذاری در رمزارزها...

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- به گزارش رویترز، ویزا و مسترکارت قصد دارند تا همکاری خود با شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را متوقف کنند. به نظر می‌رسد این تصمیم پس از ورشکستگی دو شرکت بزرگ FTX و BlockFi گرفته شده است.

این دو غول پرداخت تصمیم دارند تا زمان بهبود شرایط و تا شفافیت در قانون‌گذاری این صنعت، تمامی برنامه‌ها، محصولات و همکاری‌های خود را در حوزه ارزدیجیتال به حالت تعلیق درآورند. به نظر می‌رسد، رویدادهای اخیر و فشارهای قانون‌گذاران آمریکا، دیدگاه این دو شرکت را نسبت به فرصت‌های موجود در این حوزه تغییر داده است.

یکی از محققین ارزهای دیجیتال معتقد است که حرکت نسبتا کند دولت ایالات متحده در توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ممکن است منجر به از دست دادن کنترل سیستم مالی جهانی شود.

یایا فانوسی، رئیس سیاست‌گذاری گروه حمایت از ارزهای دیجیتال، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ عنوان کرد که کشورهای تحریم‌شده به دنبال انجام معاملات بر روی زیرساخت‌های مالی هستند که تحت کنترل ایالات متحده نیستند تا بتوانند وجوه خود را جابجا کنند. او معتقد است، اگر ایالات متحده همچنان در حاشیه قرار بگیرد و در پذیرش ‌CBDCها عقب بماند، ممکن است پیامدهای ژئوپلیتیکی پیش بینی نشده‌ای برای این کشور به همراه داشته باشد.

از طرفی بزرگ‌ترین بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT)، Opensea، تغییرات عمده‌ای را در ساختار هزینه و سیاست‌های خود در پاسخ به تغییر در اکوسیستم NFT اعلام کرده است. این شرکت توضیح داد که کارمزدها را برای مدت محدودی به صفر می‌رساند و یک مدل درآمد ایجادکننده اختیاری با حداقل ۰.۵ درصد برای همه مجموعه‌هایی که از اجرای زنجیره‌ای استفاده نمی‌کنند ارائه می‌کند.

اوپن شی گفت: ما شاهد حجم قابل توجهی بودیم و کاربران به بازارهای NFT مهاجرت کردند که درآمدهای سازنده را به طور کامل اعمال نمی‌کنند. امروز، علیرغم بهترین تلاش ما، این تغییر به طرز چشمگیری سرعت گرفته است. ((Opensea)) خاطرنشان کرد که تقریباً ۸۰٪ از کل حجم اکوسیستم درآمد کامل سازنده را پرداخت نمی‌کند و بیشتر حجم فروش به یک محیط بدون کارمزد منتقل شده است. بازار NFT اخیراً با رقابتی از سوی بازار جدید Blur مواجه شده است که در مدت کوتاهی ۱.۴ میلیارد دلار از حجم فروش تمام وقت را به خود اختصاص داده است. با این حال، فروش همیشگی Blur در مقایسه با فروش ۳۴.۵۳ میلیارد دلاری Opensea در تمام دوران، اندک است.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها