|

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۱۶ اسفند

ثبات در بازار سایپا همچنان ادامه دار است؟

امروز سه شنبه 16 اسفند «پراید 151» همچنان 310 میلیون و «تیبا» همچنان 355 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و قیمت های سایپا تفاوتی نکرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- امروز سه شنبه 16 اسفند 1401 محصولات سایپا همچنان با همان قیمت‌های روز پیش خرید و فروش می‌شوند.

دیروز شاهد افت نرخ های خودرو در بازار بودیم. حالا باید ببینیم این ثبات و کاهش قیمت ها در بازار خودرو چه معنایی دارد و در روزهای آتی قیمت گذاری ها چگونه خواهد شد.

قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد

مدل دوشنبه امروز

پراید 151

310 میلیون تومان

310 میلیون تومان

تیبا

355 میلیون تومان

355 میلیون تومان

تیبا 2

360 میلیون تومان

360 میلیون تومان

ساینا

370 میلیون تومان

370 میلیون تومان

کوئیک دنده‌ای

370 میلیون تومان

370 میلیون تومان

کوئیک R

380 میلیون تومان

380 میلیون تومان

کوئیک پلاس اتوماتیک

500 میلیون تومان

500 میلیون تومان

سیتروئن C3

دو میلیارد و 800 میلیون تومان

دو میلیارد و 800 میلیون تومان

چانگان CS35

یک میلیارد و 170 میلیون تومان

یک میلیارد و 170 میلیون تومان

وانت زامیاد

550 میلیون تومان

550 میلیون تومان

کیا سراتو 2000 مونتاژی

دو میلیارد و 300 میلیون تومان

دو میلیارد و 300 میلیون تومان

آریو

845 میلیون تومان

845 میلیون تومان

شاهین

680 میلیون تومان

680 میلیون تومان

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از دنیای اقتصاد، درحالی‌که گفته می‌شود به‌ زودی قیمت‌های جدید خودرو توسط شورای رقابت اعلام خواهد شد، روز گذشته یک مقام رسمی در انجمن قطعه‌سازان خبر از رشد احتمالی ۳۰ تا ۸۰ درصدی قیمت‌ها داد.

مازیار بیگلو، عضو هیات‌مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، روز گذشته در نشستی خبری اعلام کرد به قطعه‌سازان گفته شده که رشد قیمت کارخانه‌ای خودرو بین ۳۰ تا ۸۰درصد خواهد بود.

پیش از این نیز پیش‌بینی کرده بودیم احتمالا قیمت‌گذاری جدید خودرو نزدیک به حاشیه بازار خواهد بود. این در حالی است که چنین رشدی تقریبا در کارنامه شورای رقابت بی‌نظیر است. پیش از این افزایش قیمت‌هایی که از طریق این شورا اعمال شده بود عموما زیر ۱۰درصد بود.

تنها در آخرین قیمت‌گذاری که توسط شورای رقابت انجام شد، یعنی اردیبهشت‌ماه سال گذشته، این شورا افزایش ۱۵درصدی قیمت‌ها را اعمال کرد. در آذرماه سال ۱۴۰۰ نیز که آخرین قیمت‌گذاری انجام شد، ستاد تنظیم بازار رشد قیمت ۱۸درصدی را برای خودروهای تولید داخل در نظر گرفت.

اما اکنون به نظر می‌‌رسد با توجه به ثابت ماندن قیمت خودرو برای مدت طولانی و روند زیان‌دهی که خودروسازان در این مدت متحمل شدند و همچنین مخالفت‌هایی که با حضور دوباره این شورا شده، شورای مذکور سعی دارد با رشد قیمت قابل‌توجه، خودروسازان را از زیان خارج کند.

محمود دودانگه، نایب‌رئیس شورای رقابت، پیش از این اظهاراتی داشت که به‌نوعی تاییدکننده روند جدید شورای رقابت است. وی اظهاراتی داشته مبنی بر اینکه با دستورالعمل جدید این شورا حداکثر تا شش ماه آینده بازار خودروی کشور تنظیم شده و به تعادل می‌رسد.

همچنین تاکید کرده است قرار نیست خودروسازان محصولی تولید کنند که قیمت آن کمتر از قیمت تمام‌شده باشد و سود منصفانه آنها در نظر گرفته خواهد شد و به تعبیر نایب‌رئیس شورای رقابت «دوران طلایی خودروسازان» آغاز می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها