|

نرخ ارز، دلار و یورو سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲

انتظارات نزولی در بازار ارز برجسته تر شد

تحلیلگران فنی باور دارند انتشار ادامه اخبار گشایش در روابط ایران با کشورهای همسایه یکی از عواملی است که فشار فروش را در بازار بیشتر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

 قیمت دلار توافقی امروز سه‌شنبه ۲۲ فروردین در مقایسه با دیروز حدود ۷۵۰ تومان ریخت و به مرز ۴۳ هزار تومان رسید. در مقایسه با ظهر دوشنبه که دلار توافقی ۴۳ هزار و ۷۶۰ تومان فروخته می‌شد، ارزش آن ۷۶۰ تومان تنزل پیدا کرده و همزمان قیمت یورو توافقی امروز سه‌شنبه ۲۲ فروردین با افت ۴۵۰ تومانی به ۴۷ هزار و ۳۵۰ تومان رسید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو، البته طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلا، قیمت یورو خدماتی امروز ۴۵ هزار و ۲۰۰ تومان است و قیمت دلار خدماتی ۴۱ هزار و ۷۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

نرخ ارز تا ساعت ۱۱:۱۵

انواع ارز

قیمت دوشنبه

قیمت امروز

دلار توافقی

43 هزار و 760 تومان

43 هزار تومان

یورو توافقی

47 هزار و 800 تومان

47 هزار و 350 تومان

دلار خدماتی

41 هزار و 500 تومان

41 هزار و 700 تومان

یورو خدماتی

45 هزار و 360 تومان

45 هزار و 200 تومان

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اکوایران، فشار فروش در روز دوشنبه کمی بیشتر شد تا انتظارات نزولی در بازار ارز برجسته‌تر شوند. بر اساس گفته‌های بازیگران حاضر در بازار، قیمت دلار در روز سوم هفته حتی در مقطع کوتاهی در معاملات خرد زیر مرز 50 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. با این حال، به سرعت نوسان‌گیران به بازار وارد شدند و با خریدهای محدود، قیمت دلار را تا محدوده 50 هزار و 500 تومان بالا آوردند. این اتفاق تا حدی جو نزول را محدود کرد.

با این حال، روز یکشنبه قیمت دلار در کانال 51 هزار تومان بود و روز دوشنبه حداقل این ارز 500 تومان از ارزش خود را از دست داد تا برخی از معامله‌گران، همچنان انتظارات افزایشی را قدرتمند بدانند.

تحلیلگران فنی باور دارند انتشار ادامه اخبار گشایش در روابط ایران با کشورهای همسایه یکی از عواملی بود که فشار فروش را در بازار بیشتر کرد.

در کنار این، رییس کل بانک مرکزی اخیرا بار دیگر اعلام کرد که نرخ‌های بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد و این اظهارنظر موجب شده برخی معامله‌گران احتمال دهند که ممکن است بازارساز با عرضه شدید ارز به دنبال پایین بردن قیمت دلار باشد.

تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که در روز جاری نیز مرز 50 هزار تومان حفظ شود، انتظارات نزولی در بازار ارز محدودتر خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها