|

اولین عیدی ۱۴۰۲ به مردم

قیمت مرغ نجومی شد!

در حال حاضر طبق گفته فروشندگان مرغ در بازار مرغ‌فروشی‌های تهران یعنی در میدان بهمن قیمت عمده‌فروشی مرغ کیلویی ۷۵ هزار تومان است.

لینک کوتاه کپی شد

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد، قیمت هر کیلو مرغ به بیش از ۸۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت مصوب مرغ هنوز تغییر نکرده و همچون گذشته ۶۳ هزار تومان است. رقمی که همان زمان نیز تولیدکنندگان مرغ نسبت به آن اعتراض داشتند و آن را غیرمنطقی می‌خواندند. اما اعلام می‌کردند، در فروردین این قیمت اصلاح می‌شود. تغییری که هنوز سیاستگذار در مورد آن تصمیم‌گیری نکرده است. ولی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان مرغ حاضر نیستند با قیمت مصوب مرغ را عرضه کنند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اعتماد، بر همین اساس در حال حاضر طبق گفته فروشندگان مرغ در بازار مرغ‌فروشی‌های تهران یعنی در میدان بهمن قیمت عمده‌فروشی مرغ کیلویی ۷۵ هزار تومان است. بر همین اساس مرغ در مناطق مختلف از ۷۹ هزار تومان تا ۹۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به عنوان نمونه در منطقه یک و دو تهران، اگر مرغ کامل به فروش برسد، قیمت آن کیلویی ۹۰ تا ۹۵ هزار تومان است. یکی از فروشندگان مرغ در خیابان «گیشا» به «اعتماد» می‌گوید: ما مرغ کامل نمی‌آوریم، زیرا تعزیرات می‌خواهد به قیمت مصوب مرغ را بفروشیم که ما هم نمی‌توانیم. ما مرغ را از میدان بهمن به صورت عمده کیلویی ۷۵ هزار تومان می‌خریم؛ چطور آن را به قیمت ۶۳ هزار تومان مصوب بفروشیم.

او می‌افزاید: اگر بخواهیم مرغ کامل را بفروشیم باید حداقل به قیمت ۷۹ هزار تومان تا ۸۰ هزار تومان بفروشیم که تعزیرات اجازه نمی‌دهد. تعزیرات دایم در حال سرکشی است.

یکی از فروشندگان خیابان دادمان نیز می‌گوید: مرغ کامل فقط دو کیلویی داریم که قیمت آن هم ۱۸۹ هزار و ۸۰۰ تومان است. البته فعلا تخفیف گذاشتیم به قیمت ۱۷۰ هزار و ۷۲۰ تومان. او می‌افزاید: ما مرغ را کیلویی ۹۴ هزار و ۴۰۰ هزار تومان می‌فروشیم، چون خودمان گران می‌خریم. یکی از فروشندگان پروتئین در خیابان «کلاهدوز» نیز می‌گوید: قیمت مرغ کیلویی حدود ۹۰ تا ۹۵ هزار تومان است. در منطقه ۶ تهران، اما این قیمت کمی متفاوت است. یکی دیگر از پروتئینی‌ها در «بلوار کشاورز» می‌گوید: ما هر کیلو مرغ کامل را ۸۰هزار تومان می‌فروشیم. البته ما سودی از بابت فروش این مرغ نمی‌بریم، چون خود ما این مرغ را گران‌تر از قیمت مصوب می‌خریم. ما فقط برای جوری جنس مرغ کامل می‌فروشیم. در مناطق جنوب تهران نیز قیمت هر کیلو مرغ حدود ۸۰ هزار تومان عرضه می‌شود، چون فروشندگان آن مناطق حاضر نیستند به قیمت مصوب مرغ را عرضه کنند. در شرق تهران، اما وضعیت با غرب خیلی فرق نمی‌کند و قیمت مرغ در رنج ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان است. البته رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی به یکی از رسانه‌ها گفته بود دلیل فاصله قیمتی بین قیمت بازار و قیمت مصوب، رعایت نشدن قیمت‌ها در مبداست.

در حالی که رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران می‌گوید در میادین تهران مرغ منجمد عرضه می‌شود، در میادین میوه و تربار تهران خبری از مرغ کامل نیست. جدیدترین نرخنامه سازمان میادین نشان می‌دهد، در میادین تهران صرفا مرغ‌های قطعه قطعه شده و بسته‌بندی عرضه می‌شود. در این میادین قیمت یک کیلو ران مرغ بدون پوست ۹۷۲ هزار تومان، قیمت یک کیلو مغز ران بدون پوست ۱۰۲ هزار تومان و قیمت ساق مرغ بدون پوست ۱۱۰ هزار و ۷۰ تومان است. اما یک کیلو سینه مرغ با استخوان بدون پوست ۱۰۹ هزار تومان عرضه می‌شود. قیمت سینه با استخوان بدون پوست و ران و سینه بدون پوست هم حدود ۱۰۳ هزار تومان تا ۱۰۶ هزار تومان است. ارزان‌ترین قطعه مرغ در این میادین به ترتیب پای مرغ و جگر مرغ است که ۱۱ هزار تومان تا ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها