|

نرخ سکه و طلا چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲

چه خبر از بازار طلا و سکه؟ اکنون وقت خرید است؟

دیبا در پاسخ به اینکه الان وقت سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه است؟ گفت: «اگر بازار به ثبات برسد شاید بتوان خرید‌های شیرینی تری هم کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز چهارشنبه 24 فروردین تا ساعت 12 و 30 دقیقه به 2 میلیون و 560 هزار تومان رسید که نسبت به سه شنبه 5 هزار تومان گران تر شد. سکه امامی با قیمت 31 میلیون و 600 هزار تومان در بازار معامله می شود که نسبت به سه شنبه 100 هزار تومان کاهش داشت. سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم امروز 28 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می شود که نسبت به سه شنبه تغییری نداشته. نیم‌سکه با قیمت روز سه شنبه معامله می شود اما ربع سکه 100 هزار تومان افزایش داشت. سکه گرمی هم افزایشی نداشته.

جواد فلاحیان، کارشناس اقتصادی، با اشاره به همبستگی قیمت طلا و سکه به دلار به تجارت‌نیوز گفت: «این بازارها به شدت به یکدیگر وابسته‌اند و هر گونه افزایش یا کاهش قیمت دلار، تقاضا در بازار طلا و سکه را دستخوش تغییر می‌کند.» این کارشناس اقتصادی با اشاره به تاثیرگذاری انس جهانی طلا تاکید کرد: «به طور سنتی گفته می‌شود انس جهانی طلا بر بازار فلز زرد در داخل کشور تاثیر می‌گذارد اما در روزهای اخیر طلای جهانی بر بازار داخلی بی‌اثر بود.» مجتبی دیبا، دیگر کارشناس اقتصادی، هم با اشاره به قیمت دلار به عنوان عامل اصلی اثرگذار بر قیمت طلا به تجارت‌نیوز گفت: «در هفته‌های گذشته شکستن محدوده دو هزار دلاری انس جهانی طلا حرکت مهمی در بازار فلز زرد بود. این اتفاق می‌توانست قیمت در بازار طلا را تحت تاثیر قرار دهد اما در ادامه با کاهش قیمت دلار طی هفته گذشته، قیمت طلا و سکه در بازار داخل تحت تاثیر قرار گرفت.»

وقت خرید است؟

دیبا در پاسخ به اینکه الان وقت سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه است؟ گفت: «اگر بازار به ثبات برسد شاید بتوان خرید‌های شیرین تری هم کرد. این در حالی است که سرمایه‌گذاری روی طلا به شکل خریدن نقطه‌ای نیست.»

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: «افراد در بازار طلا بدون توجه به بالا و پایین بودن قیمت سرمایه‌گذاری کنند و بخشی از میانگین درآمدشان را به این بازار اختصاص دهند و در نهایت در بازده بلندمدتِ یک ساله، قطعا از میانگین رشد حرکتی بالاتر خواهند بود.»

وی در ادامه گفت: «خرید و فروش نقطه‌ای برای کسانی است که ترید می‌کنند و کارشان تحلیل است. اما برای افراد غیرمتخصص حفظ سرمایه در بازه طولانی‌مدت باید مد نظر باشد. این روش شاید بهترین مدل خرید در بازار طلا و سکه باشد.»

نرخ طلا و انواع سکه تا ساعت 12:30

طلا و انواع سکه

قیمت سه شنبه

قیمت امروز

هر گرم طلا 18 عیار

 2 میلیون و 555 هزار تومان

2 میلیون و 560 هزار تومان

امامی

31 میلیون و 700 هزار تومان

31 میلیون و 600 هزار تومان

طرح قدیم

28 میلیون و 500 هزار تومان

28 میلیون و 500 هزار تومان

 سکه نیم‌بهار

18 میلیون و 900 هزار تومان

18 میلیون و 900 هزار تومان

سکه ربع‌بهار

11 میلیون و 600 هزار تومان

11 میلیون و 700 هزار تومان

سکه یک گرمی

6 میلیون و 800 هزار تومان

6 میلیون و 800 هزار تومان

چشم سکه‌بازان به بازارهای جهانی

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اکوایران، سکه‌بازان در هفته جاری به بازار ارز توجه کمتری کردند و در مقابل، مدتی است که نوسانات طلای جهانی برای بازیگران بازار داخلی اهمیت زیادی پیدا کرده است. به نظر می‌رسد در روز جاری نیز بیشترین تاثیر بر روی خرید و فروش‌های سکه‌بازان به‌واسطه صعود یا نزول اونس طلا رخ خواهد داد.

برخی تحلیلگران فنی با اطمینان عنوان می‌کنند که در صورت ماندن اونس طلا بالای مرز 2 هزار دلار، افزایشی‌ها در بازار سکه قدرت خواهند گرفت و حتی احتمال صعود قیمت سکه به بالای مرز 32 میلیون تومان وجود خواهد داشت. این در حالی است که در صورت نوسان اونس طلا زیر مرز 2 هزار دلار، انتظار می‌رود که میزان فروش سکه نیز در بازار داخلی افزایش پیدا کند.

معامله‌گران سکه تصور می‌کنند در روز پنجشنبه بازار ارز نیمه تعطیل خواهد بود، ولی آماده هستند که در صورت نوسان شدید اونس طلای خود را با این اتفاق هماهنگ کنند. در این شرایط به نظر می‌رسد که سکه‌بازان روز پنجشنبه فعال‌تر از دلاری‌ها باشند و احتمال نوسان در بازار فلز گرانبهای داخلی بیشتر از بازار ارز باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها