|

بیت کوین و اتریوم در شرف نابودی؟

بیت کوین و اتریوم پس از افزایش نرخ فدرال رزرو متوقف می شوند

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پس از ثبت سودهای اندک در آخر هفته گذشته، رشد قیمت رهبران بازار کریپتو بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در این هفته عملاً کاهش یافت.

بیت کوین در سطحی باقی ماند که در این زمان در آخر هفته گذشته در این سطح بود و در حدود 28.820 دلار در نوسان که کاهشی حدود 5 درصدی نسبت به بالاترین قیمت ماه آوریل (30.979 دلاری) خود که تقریباً سه هفته پیش تعیین شده بود، اما همچنان حدود 77 درصد از ابتدای ژانویه که قیمت 16.615 دلار بود، افزایش داشت.

اتریوم در این هفت روز 4.2 درصد به ارزش خود افزوده و در حال حاضر با قیمت 1885 دلار تغییر کرده است، که نسبت به بالاترین قیمت 2129 دلاری سال 2023 که در اواسط آوریل تعیین شده بود، حدود 7 درصد کاهش داشته و نسبت به اول ژانویه، زمانی که قیمت 1197 دلار بود، 66 درصد افزایش یافته است.

TRON بیشترین رشد را در این هفته تجربه کرد و تنها 30 ارز دیجیتال برتر بود که 8 درصد در طول هفته رشد کرد و در شروع آخر هفته با قیمت 0.070261 دلار معامله شد.

تمام ارزهای دیجیتال پیشرو دیگر در هفت روز گذشته تقریباً بدون تغییر باقی مانده اند.

عدم رشد بازار در این هفته حداقل تا حدی به تصمیم فدرال رزرو برای افزایش ۲۵ واحد پایه دیگر نرخ بهره برای مبارزه با تورم، دهمین افزایش متوالی از مارس سال گذشته، نسبت داده می شود.

از نظر اقتصاد کلان، افزایش نرخ بهره سرمایه‌گذاران را از دارایی‌های ریسکی مانند سهام و کریپتو دور می‌کند، زیرا هزینه استقراض افزایش می‌یابد، پول را گران‌تر می‌کند و در نتیجه سرمایه‌گذاری‌های سوداگرانه‌تر را منع می‌کند.

روز سه‌شنبه، کاخ سفید گزارشی را منتشر کرد که ایده مالیات بر انرژی استخراج دارایی‌های دیجیتال (DAME) را تقویت می‌کرد. این برای استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال اثبات کار و اثبات سهام، علیرغم سطوح مختلف مصرف انرژی، اعمال می‌شود و از سال 2024 - مالیاتی را که بر اساس هزینه‌های برق آنها شروع می‌شود، از 10 درصد شروع می‌شود و افزایش می‌یابد. هر سال تا زمانی که به 30 درصد برسد.

این پیشنهاد قبلاً با واکنش شدید صنعت کریپتو مواجه شده است، به خصوص به این دلیل که منابع انرژی شرکت‌های استخراج را در نظر نمی‌گیرد. منتقدان استدلال می کنند که دولت ایالات متحده بدون توجه به اینکه یک ماینر از انرژی تجدیدپذیر استفاده می کند یا خیر، در مورد استخراج کریپتو به عنوان یک فعالیت بد (یا مصرفی) قضاوت ارزشی می کند.

رابرت اف کندی جونیور، یکی از نامزدهای ریاست جمهوری سال 2024 برای حزب دموکرات، روز سه شنبه در توییتی نوشت که او معتقد است "جنگی  علیه ارزهای دیجیتال" وجود دارد که ارتباطی با سقوط اخیر بانک سیلیکون ولی، سیلورگیت و سیگنچر دارد. .

تقریباً یک ماه پیش، کندی در توییتر کریپتو شعاری طولانی منتشر کرد که علیه ایده انتشار یک ارز دیجیتال وابسته به دلار توسط فدرال رزرو منتشر شد. با این حال، موضوع کندی بر اساس برداشت نادرست از مقاله ای در مورد سیستم پرداخت دیجیتال جدید فدرال رزرو "FedNow" بود، که هیچ ارتباطی با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs) ندارد.

در همین حال،  ران دیسانتیس، فرماندار جمهوری خواه فلوریدا که به طور گسترده انتظار می رود به عنوان نامزد ریاست جمهوری سال آینده نامزد شود بار دیگر در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز سه شنبه با عنوان "حکومت قوانین، نه سیاست بیدار"، مخالفت خود را با CBDCها عقب نشینی کرد.

DeSantis بسته ای از لوایح را در مخالفت با سیاست های "محیط زیست، اجتماعی، و حکومت" یا ESG پخش کرد. سیاست‌های ESG عواملی فراتر از عملکرد مالی را در ارزیابی یک شرکت یا سازمان ارزیابی می‌کنند، مانند تأثیر محیطی و اجتماعی. یک مثال، مالیات DAME کاخ سفید است که در بالا ذکر شد.

دیسانتیس رویکرد ESG را به عنوان "سیگنال فضیلت" مورد انتقاد قرار داد و مفهوم CBDC را با شیوه های "بیدار" ESG گره زد و گفت که طرفداران CBDC "نمرات اعتباری ESG و اجتماعی را بر آن تحمیل خواهند کرد و این کاهش زیادی در آزادی خواهد بود. مردم این کشور." سخنان او منعکس کننده اظهارات قبلی او بود که یک CBDC ایالات متحده "دلار دیجیتال برادر بزرگ" خواهد بود.

در نهایت، در اخبار پذیرش، خانه حراج مشهور Sotheby's روز دوشنبه یک بازار زنجیره ای NFT را برای فروش NFT ثانویه راه اندازی کرد که به مجموعه داران امکان می داد آثار هنرمندان را فهرست کرده و پیشنهاداتی ارائه دهند.

طرفداران ارزهای رمزنگاری شده آرژانتینی می ترسند که در عین حال شاهد شروع یک سرکوب ارزهای دیجیتال باشند. روز جمعه بانک مرکزی این کشور پلتفرم های پرداخت را از ارائه خدمات معاملات ارز دیجیتال به مشتریان خود ممنوع کرد.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها