|

گزارشی از روند تغییر قیمت طلا و سکه در خرداد ماه

سماجت شگفت انگیز ربع سکه؛ دفاع تمام قد از موقعیت خود

این سکه آخرین روز اردیبهشت را با قیمت ۱۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان به پایان رساند و در روز چهارم خرداد هم روی همین عدد ایستاد.

لینک کوتاه کپی شد

قیمت طلای ۱۸ عیار و انواع ســکه در پنج روز اول خرداد کاهش پیدا کرده و تنها ســکه ربع بهار آزادی توانسته از مهلکه جان سالم به در ببرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنامه هفت صبح؛ سکه امامی در این مدت حدود ۲۸۴ هزارتومان ارزان شد و قیمت سکه بهارآزادی طرح قدیم 100 هزار تومان افت کرد. نیم سکه ۵۰۰ هزار تومان ریخت. در این چند روز سکه گرمی ۱۱۵ هزار تومان کاهش قیمت داشت. قیمت هرگرم طلای 18 عیار هم از دو میلیون و ۵۶۳ هزار تومان به دو میلیون و ۵۲۷ هزار تومان رسید اما ربع سکه بعد از تجربه نوسان نامحسوس، با چنگ و دندان از موقعیت خود دفاع میکند.

طلای ۱۸ عیار

 هر گــرم طلاس ۱۸ عیــار که ۳۱ اردیبهشت با قیمت حدود دو میلیون و ۵۶۴ هزار تومان معامله میشــد، در اولین روز خرداد بــا افزایش حدود ۱۳ هزار تومانی به دو میلیون و ۵۷۷ هزار تومان رســید. طلا در روز دوم خرداد با کاهــش ۱۴ هزار تومانی روبه رو شــد و روی عدد دو میلیون و ۵۶۳ هزار تومان ایســتاد. روند کاهشی قیمت لای ۱۸ عیار روز سوم خرداد ادامه داشت و با ۲۷ هزار تومان کاهش به دو میلیون و ۵۳۶ هزار تومان رسید. طلا در روز چهارم خرداد حدود ۹ هزارتومان ریزش داشت تا با قیمت دو میلیون و ۵۲۷ هزار تومان به فروش برسد. 

ezgif.com-webp-to-jpg

 سکه امامی

 این سکه ۳۱ اردیبهشت ۳۱ میلیون و ۸۳۳ هزار تومان فروخته می شد ولی اول خرداد با افزایش ۵۱۸ هزار تومانی مواجه شد و به ۳۲ میلیون و ۳۵۱ هزار تومان رسید. در دومین روز خرداد حدود ۲۰۰ هزار تومان ریزش قیمت داشــت و در آخرین ساعات روی عدد ۳۲ میلیون و ۱۵۱ هزار تومان ایستاد. دنده عقب سکه امامی در سوم خرداد ادامه داشت و صد هزارتومان دیگر کمتر شد و روز را با قیمت ۳۱ میلیون و ۵۱ هزارتومان به پایان رســاند. در روز چهارم خرداد ۵۰۲ هزار تومان از قیمت این سکه ریخت تا در آخرین روز هفته قیمت ۳۱میلیون و ۵۴۹ هزار تومان برای این سکه ثبت و در این چند روز حدود ۲۸۴ هزار تومان ارزان شود.

سکه بهار آزادی طرح قدیم

آخرین روز اردیبهشت برای این سکه با قیمت حدود ۲۸ میلیون تومان به پایان رسید. این سکه اول خرداد را با افزایش ۲۸۲ هزار تومانی تمام کرد تا به عدد ۲۸ میلیون و ۲۸۳ هزار تومان برسد، حتی در دوم خرداد افزایش ۱۸ هزار تومانی را تجربه کرد و با قیمت ۲۸ میلیون و سیصد هزار تومان فروخته شد. اما سوم خرداد برای این سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به پایان رسید و در آخرین ساعات معامالت عدد ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را ثبت کرد. ایــن کاهش ۲۰۰ هزار تومانی برای چهارم خرداد ادامه داشت و دوباره این سکه ارزان تر شد تا با قیمت ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به کار خودش پایان بدهد و در این مدت حدود 100 هزار تومان کاهش قیمت داشته باشد. 

ربع-سکه

نیم سکه

 این سکه در آخرین روز اردیبهشت با قیمت ۱۷ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان فروخته شد. در اولین روز خرداد آرامش خود را حفظ کــرد و روی همان عدد روز قبل ایستاد. این ســکه در دومین روز خرداد مجبور شد تکانی به خودش بدهد و حدود ۲۰۰ هزار تومان بریزد و با قیمت ۱۷ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان معامله شود. نیم سکه در ســوم خرداد صد هزار تومان ارزان تر شد و روی عدد ۱۷ میلیون و۷۰ هزار تومان ایســتاد. روند کاهشی نیم سکه در چهارم خرداد ادامه داشت و ۲۰۰ هزار تومان دیگر ارزان شد و کســانی که آخرین روز هفته به بازار رفتند این سکه را با قیمت ۱۶ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان خریداری کردند. نیم ســکه در این چند روز ۵۰۰ هزار تومان ارزانتر شد.

 ربع سکه

این سکه آخرین روز اردیبهشت را با قیمت ۱۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان به پایان رساند و اول خرداد 100 هزار تومان گران تر شد و خریدارانی که این روز راهی بازار شدند این سکه را با قیمت ۱۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان خریدند. ربع سکه دوم خرداد ۲۰ هزار تومان گران شد تا با قیمت ۱۱ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان فروخته شود. این سکه سوم خرداد مقاومت کرد و حدود ۱۵ هزار تومان گران تر شد تا خریداران این سکه را با قیمت ۱۱ میلیون و ۵۷۵ هزار تومان بخرند. اما چهارم خرداد ربع سکه مجبور شد حدود ۱۳۵ هزار تومان بریزد و روی عدد ۱۱میلیون و ۴۴۰ هزار تومان بایســتد، یعنی همــان عددی که از ۳۱اردیبهشت تحویل گرفته بود.

سکه گرمی

 خریدارانی کــه ۳۱ اردیبهشت به بازار رفتند این سکه را با قیمت شــش میلیون و ۸۲۰ هزار تومان خریدند، اما کسانی که در اولین روز خرداد راهی بازار شدند این سکه را صد هزار تومان گران تر و با قیمت شــش میلیون و ۹۲۰ هزار تومان خریداری کردند. این روند افزایشی در دوم خرداد متوقف شد و صد هزار تومان ارزان شد و دوباره به قیمت شش میلیون و ۸۲۰ هزار تومان بازگشت. سوم خرداد برای این سکه آمد نداشت و دوباره صد هزار تومان از قیمتش ریخت و روی عدد شش میلیون و ۷۲۰ هزار تومان ایستاد. سکه گرمی آخرین روز هفته را با کاهش قیمت به پایان رساند و ۱۵ هزار تومان ارزانتر شد تاخریدارانی که پنجشنبه چهار خرداد به بازار رفته بودند این سکه را با قیمت شش میلیون و ۷۰۵ هزارتومان بخرند. سکه گرمی ۱۱۵ هزار تومان در این چند روز کاهش قیمت داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی