|

رونمایی از ام وی ام ایکس 33 کراس؛ بازار خارجی ها در دست سرزمین اژدها

ام وی ام ایکــس 33 کراس اتوماتیــک دارای موتور 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ بوده که قادر به تولید 112 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور اس…

لینک کوتاه کپی شد

مدیران خودرو رســما از کــراس اوور ام وی ام ایکس 33 کراس رونمایی کرد. یکشــنبه شرکت مدیران خودرو با برگزاری مراسمی در هتل پارسیان استقلال تهران، رسما از محصول جدید خود با نــام ام وی ام ایکس 33 کراس (X33 CrossMVM) رونمایــی کرد. این کراس اوور کوچک، در سبد محصولات ام وی ام قرار می گیرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنامه هفت صبح، این کراس اوور چینی به عنوان نسخه ایرانیزه شده چری اومودا ۳ محسوب می شود. در این مراسم، مدیران خودرو نسخه دنده اتوماتیک ایکس ۳۳ کراس را رونمایی و به نمایش گذاشت اما قرار است نســخه دنده دستی این خودرو با پسوند MT نیز روانه بازار شود.

 طراحی ظاهری ام وی ام ایکس 33 کراس

زبان طراحی برند اومودا چری در آن اعمال شــده و همین موضوع سبب شده که این خودرو کاملا از دیگر محصولات ام وی ام متمایز باشــد. در نمای جلو یک جلو پنجره با المان های کرومی دیده می شود که دیزاین آن مشابه با دیگر محصولات اومودا اجرا شده است. در قسمت بالای پروفیل جلو چراغ های روشنایی در روز در یک نوار باریک و به صورت شطرنجی طراحی شده اند و دیزاین آن به گونــه ای بوده که انــگار با جلوپنجره یکپارچه است.

در نمای جانبی جدا از نصب رینگ های متفاوت، شاهد اجرای تریمی طرحدار روی فلاپ های نصب شده روی لبه گلگیرها هستیم که در این نسخه یک تریم نارنجی رنگ هم در بالای آن اجرا شده، ولی ظاهرا مدیران خودرو به جای تریــم نارنجی رنگ در فندر فلاپ های روی لبه گلگیر، تصمیم دارد تریم آن را مشکی براق انتخاب کند.

روی روف راف و ضربه گیر پایین دربها نیز تریمی نارنجی رنگ دیده می شــود که جذابیت چری اومودا 3 یا همان ایکس 33 کراس را بیشتر کرده اســت. این تریم نارنجی رنگ به گفته طراح چینــی این خودرو پوســت اژدها (Dragon Skin ) نام دارد و یکی از ترندهــای روز و المانهای سنتی چین محسوب می شود. زمزمه هایی هم در این خصوص شــنیده شــده که مدیران خودرو قصد دارد طرح نارنجی رنگ روی قاب آینه های جانبی را هم به مشکی تغییر دهد.

 داخل کابین ام وی ام X33 کراس

کابین ایکس 33 کراس به مراتب زیباتر و با کیفیت تر از دیگر خودروهای صفر کیلومتر موجود در این سگمنت در بازار ایران طراحی شــده و با سبک طراحی متفاوتی رو به رو هستیم. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی قرار دارد و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی بزرگتر 25/10 اینچی دیده می شود. تریم عمده قسمت های کابین متشکل از دو رنگ سرمه ای و سفید اســت که حس خوبی را به سرنشــین می دهد. قسمت بالایی داشبورد و رودری ها تریم سرمه ای داشته و قسمت پایینی تریم سفید رنگ دارد.

صندلی ها نیز تریمی مشابه دارند و همیــن تریم روی غربیلک فرمــان D کات این خودرو نیز اجرا شده است. قسمت بالایی رودری ها حالتی سافت تاچ و نرم داشته و تریمی مشــابه پارچه دارد و با نوار LED نورپردازی از دیگر قسمت ها جدا شده است. قسمت میانی رودری ها تریمی لوزی شکل داشته که به گفته طراح این خودرو از معماری سنتی ایرانی الهام گرفته است. همین تریم لوزی شکل در قسمت های دیگری از جمله داشبورد نیز دیده می شود. طراح ایکس 33 کراس تاکید زیادی روی کیفیت مواد اولیه آن داشته. در کنسول میانی امکان قرار دادن ســه موبایل به صورت همزمان وجود دارد که یکی از این پدها، برای شــارژ بدون سیم است. کلید استارت/استاپ پیشرانه دیگر دایره ای شکل نبوده و حالتی مستطیلی شکل دارد.

مشخصات فنی ام وی ام ایکس 33 کراس اتوماتیک

ام وی ام ایکــس 33 کراس اتوماتیــک دارای موتور یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ بوده که قادر به تولید 112 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده شبیه سازی شده به چرخ های جلو منتقل می شود. 

مشخصات فنی X33 کراس دنده ای

مدیران خودرو قصد دارد ایکس 33 کــراس را با موتور تنفس طبیعی و گیربکس دنــده ای هم عرضه کند. این نسخه دارای موتور 5/1 لیتری چهار سیلندر اتمسفریک بوده که قادر به تولید 116 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور بوده و نیروی آن توســط گیربکس 5 دنده دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. 

قیمت

مدیران خودرو در مراســم رونمایــی ایکس 33 کراس صحبتی از قیمت این خودرو نکرده اســت. همزمان با معرفی ایکس 33 کراس بود که خبر لغو افزایش قیمت خودروهای مونتاژی توسط شخص رئیس جمهور منتشر شــد و به همین جهت مدیران خودرو تنها به رونمایی ایکس 33 کراس پرداخت و صحبتی در خصوص قیمت این خودرو نکرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی