|

هشداری از خالق اتریوم!

اتریوم

خالق اتریوم در مورد ۴ خطر احتمالی ارز دیجیتال ورلد کوین به کاربران هشدار داد!

لینک کوتاه کپی شد

ورلد کوین (Worldcoin)، پروژه‌ای که از طریق ابزار اوربز (Orbs)، به اسکن عنبیه چشم افراد پرداخته و یک گذرنامه دیجیتال ارائه می‌دهد، اخیرا راه‌اندازی شده است. با این حال، ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، نگرانی‌هایی را در مورد طراحی این پروژه مطرح کرده و چهار مشکل اصلی را شناسایی کرده است.

به گزارش شایانیوز به نقل از رمزارزنیوز اولاً، بوترین نگران حریم خصوصی است؛ زیرا اسکن عنبیه یک فرد می‌تواند داده‌های حساسی مانند جنسیت، قومیت و شرایط پزشکی آنها را ثبت کند. ثانیا، او دسترسی به شناسه‌های جهانی را زیر سوال می‌برد؛ زیرا ابزار اوربز به طور محدود در دسترس است و ممکن است فراهم کردن دسترسی همه افراد به این فناوری چالش‌برانگیز باشد. نگرانی سوم حول محور متمرکز بودن است. ریسک استفاده از ابزار اوربز این است که به کلاهبرداران اجازه می‌دهد تا هویت‌های انسانی جعلی ایجاد کنند. بوترین پیشنهاد می‌کند که ورلد کوین باید اطمینان حاصل کند که شناسه‌های جهانی تولید‌شده توسط سازندگان مختلف قابل تشخیص هستند تا از فعالیت‌های مخرب احتمالی جلوگیری شود.

در نهایت، بوترین ریسک‌های امنیتی، مانند تولید بالقوه تعداد نامحدودی از هویت‌ها، ناشی از تأیید اشتباه عکس‌های تولید‌شده توسط هوش مصنوعی یا افراد جعلی را برجسته می‌کند. او همچنین نسبت به احتمال فروش یا اجاره کارت‌های شناسایی جهانی به دیگران هشدار می‌دهد که منجر به سوء‌استفاده احتمالی می‌شود.

برای رسیدگی به این مسائل، بوترین پیشنهاد می‌کند که ورلد کوین ممکن است نیاز به همکاری با سایر پروژه‌های اثبات شخصیت (Proof of Personhood) داشته باشد که در تمرکززدایی، دسترسی و محافظت در برابر کاربران جعلی، عالی هستند. همانطور که پروژه ورلد کوین در حال تکامل است، این ارز دیجیتال باید این نگرانی‌ها را برطرف کند تا از ارائه یک سیستم اثبات شخصیت مطمئن اطمینان حاصل شود.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی