|

بایننس به اتهام دستکاری بازار چه واکنشی نشان داد؟

BITCOIN

شعبه آمریکایی صرافی رمزارزی بایننس به اتهامات کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مبنی بر دستکاری بازار و تجارت شستشو، پاسخ داده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از تجارت نیوز صرافی بایننس که بزرگترین صرافی رمزارزی جهان از لحاظ حجم معاملات است، پاسخ تندی علیه اتهامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) منتشر کرده است. این نهاد مالی، شعبه آمریکایی بایننس را متهم به ده‌ها جرم مالی از جمله دستکاری بازار و تجارت شستشو کرده است.

رد اتهامات توسط بایننس

در پنجم ماه ژوئن سال جاری، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، صرافی رمزارزی بایننس را متهم به نقض قوانین متعددی کرد. یکی از این اتهامات مربوط به دستکاری بازار به روش تجارت شستشو (Wash Trading) بوده است. بر اساس این اتهام، شرکت Sigma Chain یکی از عاملین این دستکاری در بایننس بوده است. بر اساس اتهام مطرح شده، این شرکت معاملاتی، توسط مدیرعامل بایننس، چانگ پنگ ژائو مدیریت شده است. شعبه آمریکایی این صرافی، اتهامات وارده را رد کرده و آنها را بی اساس خوانده است. بر اساس اعلام سخنگوی این صرافی، بایننس و مدیرعامل آن نقشی در اتهامات مرتبط با تجارت شستشو نداشه‌اند.

دروغ صرافی بایننس؟

با وجود اینکه، این اتهامات توسط سخنگوی این صرافی رد شده است، اما بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، بخشی از این اتهامات می‌توانند حقیقت داشته باشند. بر اساس گزارش این رسانه، حدود 70 هزار دلار بیت کوین در ساعات اولیه افتتاح شعبه آمریکایی این صرافی معامله شده است. در پیامی که از مدیرعامل این صرافی به‌بیرون درز کرده است، چانگ پنگ تایید کرده است که این معامله توسط صرافی بایننس انجام شده است.

تجارت شستشو چیست؟

تجارت شستشو (Wash Trading) یکی از روش‌های دستکاری بازار است. در این روش، فعالیت‌های مربوط به یک دارایی بسیار بالا نمایش داده می‌شوند و همین مسئله باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران به سمت آن دارایی جذب شوند. در واش تریدینگ، سفارش‌های متوالی خرید و فروش در قیمت خاصی و به‌کمک یک یا چند اکانت معاملاتی انجام می‌شود. این اقدام باعث ثبت شدن تعداد خاصی از حجم معامله برای آن دارایی می‌شود.

تجارت شستشو در بسیاری از کشورها مانند ایالات متحده آمریکا ممنوع اعلام شده است، چراکه باعث گمراهی سرمایه‌گذاران و کاهش کارایی بازارهای مالی می‌شود. اگر اتهام دستکاری بازار توسط این صرافی حقیقت داشته باشد، شعبه آمریکایی بایننس موفق شده تا با وجود تازه‌وارد بودن در بازار رمزارزی آمریکا، نقدینگی بالا دروغینی را به کاربران نمایش دهد.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی