|

اولین ETF بیت کوین جنجالی شد!

BITCOIN

اولین ETF بیت کوین اروپا با "جنجال" ESG روبرو شد!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- چند هفته پیش، اروپا اولین ETF بیت کوین خود را در Euronext Amsterdam تحت عنوان BCOIN راه اندازی کرد. شرکت پشتیبان  ETF، Jacobi Asset Management، بیش از یک سال منتظر بود تا ابزار سرمایه گذاری را راه اندازی کند. در سال 2022، این سازمان اظهار داشت که شرکت عقب نشینی کرده زیرا "در زمان مناسبی نبوده." با این وجود، راه اندازی در سال 2023 با استقبال خوبی از سوی جامعه مواجه شد.

Jacobi اکنون یک برچسب ESG را به ETF خود متصل کرده است. ESG مخفف Environmental, Social, and Governance است. این برچسب به افزایش شفافیت مرتبط با محصولات سرمایه گذاری پایدار کمک می کند. علاوه بر این، مدیران دارایی، صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های بیمه با هدف جلوگیری از افزایش راحتی سرمایه‌گذاران مرتبط با پایداری هستند. مارتین بدنال، مدیر عامل Jacobi، ادعا کرد که ETF "به طور کامل کربن زدایی خواهد شد." داده های ردیابی شده توسط بلومبرگ نشان داد،

که هیچ‌گاه قوانین سرمایه‌گذاری زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی اتحادیه اروپا برای یک ETF که هدف اصلی آن اجازه دادن به سرمایه‌گذاران برای حدس‌زنی در مورد ارزش بیت‌کوین است، اعمال نشده است.»

Bendall با توجیه بیشتر برچسب ETF، ادعا کرد که این وسیله نقلیه سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت گواهی‌های انرژی تجدیدپذیر [RECs] هدایت می‌کند. با خرید REC ها، جاکوبی به اندازه کافی از پروژه های انرژی تجدیدپذیر برای جبران انتشار گازهای گلخانه ای انرژی مورد استفاده برای استخراج بیت کوین که توسط ETF ردیابی می شود، حمایت خواهد کرد.

مدیر پول مستقر در لندن به تازگی یک برچسب ESG را به یک صندوق قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین وصل کرده است - اقدامی که کارشناسان محیط زیست را وادار می‌کند تا این کار را انجام دهند.

با این حال، محیط بانان به نظر بدبین هستند. این یک واقعیت شناخته شده است که استخراج بیت کوین یک صنعت انرژی بر است. بر اساس گزارش مرکز تامین مالی جایگزین کمبریج، تنها 38 درصد از استخراج بیت کوین با استفاده از انرژی پایدار انجام می شود. Anders Bjørn، نویسنده اصلی مقاله سال 2022 در مورد RECها که در Nature Climate Change منتشر شد، گفت:

[ادعای کربن زدایی] تنها در صورتی معتبر است که مدیریت دارایی Jacobi بتواند نشان دهد که خرید RECها باعث تولید مقدار معادل انرژی تجدیدپذیر می شود. این بسیار بعید به نظر می رسد، زیرا شرکت REC های جدا نشده را برای مطابقت با مصرف برق حاصل از استخراج بیت کوین خریداری می کند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی