|

آیا بیت کوین یک دارایی با ارزش است؟

BITCOIN

بیت کوین بیشتر به عنوان دارایی به جای ابزار پرداخت خریداری می شود.

لینک کوتاه کپی شد

چشم انداز کریپتو در حال تغییر مداوم است. قابل ذکر است که بیت کوین [BTC]، اولین ارز دیجیتال جهان، جایگاه خود را به عنوان بزرگترین دارایی در این زمینه حفظ کرده است. با این وجود، هدف آن در طول زمان تکامل یافته است. BTC که در ابتدا به عنوان یک سیستم پرداخت همتا به همتا معرفی شد، با توجه به افزایش قابل توجه ارزش آن، به جای روشی برای پرداخت های روزمره، عمدتاً به عنوان یک ذخیره دارایی ارزش در نظر گرفته شد.

اخیراً، وقتی از پل برودی رهبر جهانی بلاک چین EY در مورد پذیرش کریپتو به طور کلی پرسیده شد، گفت:

اگر به افرادی که بیت کوین می خرند نگاه کنید، آن ها آن را به عنوان یک دارایی می خرند. آنها آن را به عنوان یک ابزار پرداخت نمی خرند. کسانی که اتریوم را می خرند، آن را به عنوان یک پلت فرم محاسباتی برای تراکنش های تجاری و خدمات DeFi می خرند.

دیدگاه برودی نشان می دهد که ترجیح جهان برای ارز فیات در معاملات پرداخت همچنان قوی است. با این وجود، او اذعان می کند که استیبل کوین ها نیز مورد توجه قرار گرفته اند. علاوه بر این، او تأکید می کند که ما به تدریج به پذیرش ارزهای دیجیتال بانک مرکزی [CBDCs] نزدیک می شویم.

آیا بیت کوین یک دارایی با ارزش است؟

در دوران آشفتگی اقتصادی، طلا و نفت از لحاظ تاریخی به عنوان دارایی های مهمی برای حفظ ارزش بوده اند. با این حال، در حال حاضر تمرکز به سمت بیت کوین است، عمدتاً به دلیل عوامل مختلفی مانند عرضه محدود، انعطاف پذیری و سهولت انتقال آن. در نتیجه، تعداد فزاینده‌ای از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین را معادل دیجیتالی طلا می‌بینند و از آن به‌عنوان وسیله‌ای برای حفظ و رشد ثروت خود در دوره‌های زمانی طولانی استفاده می‌کنند.

شایان ذکر است که بیت کوین یک افزوده نسبتاً جدید به کلاس دارایی است و توانایی آن برای ماندگاری به عنوان یک ذخیره ارزش قابل اعتماد در دراز مدت آزمایش نشده باقی مانده است. با این وجود، محبوبیت فزاینده و پذیرش گسترده آن نشان می دهد که پتانسیل ظهور به عنوان یک بازیگر مهم در سیستم مالی جهانی در آینده را دارد. در زمان انتشار، بیت کوین 30711 دلار با افزایش 2.2 درصدی روزانه معامله می شد. این دارایی طی دو روز گذشته 10 درصد افزایش داشته است

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی