|

ارزش سهام عدالت سه شنبه 9 دی؛ چند دلار است؟

ارزش سهام عدالت امروز سه شنبه 9 دی ماه چقدر است و آیا روند افزایشی سهام عدالت ادامه می یابد؟

لینک کوتاه کپی شد

ارزش سهام عدالت تا پیش از آغاز معاملات سه شنبه 9 دی 10 میلیون و هفتصد و شصت هزار تومان بود. با توجه به نرخ 25 هزار 738 تومان دلار ارزش سهام عدالت چیزی در حدود 420 دلار است

پول سهام عدالت چند روزه واریز می‌شود؟

روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی عنوان کرد که در روش غیرمستقیم فروش سهام عدالت شرکت‌های سرمایه‌گذاری هفت استان هنوز بازگشایی نشده‌اند.

بنابر اعلام مهدی نعمتی، فروش سهام عدالت به صورت غیرمستقیم و در قالب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی همانند فروش سهام صندوق‌های ETF است و پول سهام یکجا دو روز پس فروش واریز می‌شود.

او افزود: 30 درصد سوم سهام عدالت در روز 22 بهمن آزاد می‌شود، همچنین تا پایان سال 100 درصد سهام عدالت قبل فروش می‌شود که از ابتدای سال 1400 این سهام در پرتفوی شخصی افراد می‌نشیند.

به گفته روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، تا زمانی که 100 درصد سهام عدالت آزاد نشود نمی‌توان سهام عدالت را وارد پرتفوی افراد کرد چرا که تفکیک و فروش این سهم‌ها سخت می‌شود.

کارت اعتباری کی پرداخت می‌شود؟

براساس اظهارات نعمتی، زیرساخت‌های لازم برای انجام فرایند اعطای کارت اعتباری سهام عدالت در اختیار بانک‌هاست و برای شروع این اقدام لازم است که بانک‌ها تصمیم‌گیری کنند و به شعب خود دستور اجرای کار دهند.

در خصوص مبلغ وام، نرخ سود، تعداد اقساط  و دیگر جزئیات این طرح بانک‌ها تصمیم گیرنده هستند و باید دستورالعمل آن را تنظیم کنند.

پیش بینی بورس سه شنبه 9 دی

با توجه به پیش‌بینی کارشناسان بورس احتمالا تا پایان هفته شاخص کل در محدوده سبز خود باقی می‌ماند و با عملکرد شرکت‌های بزرگ مانند نمادهای شاخص‌سازی چون شستا و شپنا که با صف خرید به کار خود پایان دادند امکان نزدیکی آن به کانال یک میلیون 550 هزار واحدی وجود دارد.

باقر خادمی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: هیجان و نوسان موجود در بازار امکان پیش‌بینی کوتاه‌مدت بازار را به ما نمی‌دهد. اما در مجموع می‌توان گفت عملکرد بورس در هفته جاری و روزهای آینده قابل قبول و مثبت است.

به گفته خادمی نوساناتی که در حال حاضر در بازار سرمایه وجود دارد، طبیعی هستند و پیش‌بینی می‌شود بازار سهام تا پایان هفته به این عملکرد خود ادامه ‌دهد و با همین نوسان‌ها نیز شرکت‌های بزرگ به آن روند مثبت قابل تصور خواهند رسید که در نهایت به رد شدن شاخص کل از کانال یک میلیون 500 هزار واحدی منجر می‌شود.

این کارشناس درباره عاملی که باعث تداوم روند مثبت شاخص کل می‌شود، توضیح داد: بازار سرمایه برای رشد و حضور ادامه‌دار در محدوده سبز باید به سمت گروه‌های لیدر در بازار سرمایه برود که درحال حاضر نیز شاهد حرکت تدریجی سهامداران به سمت این گروه‌ها هستیم.

خادمی درباره اعتماد از دسته رفته مردم نسبت به بازار سرمایه و شاخص‌سازان گفت: البته همچنان اعتماد به شرکت‌های بزرگ بازنگشته است اما همین روند تدریجی حرکت سهامداران به سمت شاخص‌سازان در چند روز آینده باعث می‌شود پول به سمت شرکت‌های بزرگ می‌رود و شاهد یک رشد منطقی در شاخص‌سازان هستیم.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • Rooya Rooya ارسالی در

    سلام

  • Rooya Rooya ارسالی در

    من ازهیجی سردرنمیارم والا گیجم

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها