|

رشد قیمت ها در بازار خودرو

قیمت روز خودرو در بازار جمعه 12 دی؛ پراید چند؟

رشد قیمت خودرو در حالی شکل گرفته که با گشتی در بازار خودرو می توان گفت هنوز تقاضا به بازار بازنگشته است و قهر خریداران از بازار خودرو…

لینک کوتاه کپی شد

رصد بازار خودرو نشان دهنده رشد ۵ تا ۷ درصدی قیمت خودرو در هفته گذشته است.

رشد قیمت خودرو در حالی شکل گرفته که با گشتی در بازار خودرو می توان گفت هنوز تقاضا به بازار بازنگشته است و قهر خریداران از بازار خودرو همچنان ادامه دارد با این حال جو روانی حاکم در بازار خودرو موجب شده تا شاهد رشد قیمت در بازار باشیم.

به گفته فعالان بازار خودرو اولین عامل اثرگذار در رشد قیمت خودرو در بازار به طرح قیمت گذاری جدید خودرو مربوط می شود؛ طرحی که  براساس آن خودورها براساس دو گروه خاص و عام قیمت گذاری خواهند شد و این روش به اعتقاد فعالان بازار خودرو بر رشد قیمت خودرو بی تاثیر نبوده است.

با تصمیم‌های اتخاذ شده قرار نیست آزادسازی قیمت انجام شود، بلکه خودروها تقسیم‌بندی شده و قیمت بخشی از خودروهای پرتیراژ به نحوی که برای عموم مردم به صرفه هستند، بر اساس فرمول قبلی محاسبه خواهد شد.

  بر اساس روش جدید 17 خودرو شامل قیمت گذاری جدید می شوند و این احتمال وجود دارد که شاهد رشد قیمت این خودروها در بازار باشیم. براساس اعلام شورای رقابت «خودروهای پژو  ۲۰۷ I اتوماتیک (هاچ‌بک)»، «پژو ۲۰۷ پانوراما دستی (هاچ‌بک)»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس با موتور EC5»،  «رانا پلاس با موتور TU5»، «دنا پلاس توربوشارژ دستی»، «دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک»، «هایما توربو S5 دستی»، «هایما توربو S7 اتوماتیک»،« K۱۳۱»، «ساینا S»، «کوئیک»، «شاهین»، «آریا»، «برلیانس»، «چانگان» و «زوته» مشمول فرمول جدید می‌شوند.

هرچند طرح جدید سه شنبه گذشته اعلام شده و هنوز اجرایی نشده است، اما همین مدت زمان کوتاه نیز توانسته تاثیر روانی خود را بر بازار گذارد و موجب رشد قیمت خودرو در بازار شود.

اما دومین عامل به گفته فعالان بازار خودرو به نوسان اندک قیمت در بازارهای لیدر به خصوص بازار ارز باز می گردد،‌ طی هفته گذشته بازار ارز در یک کف مشخص حمایت شد این حمایت در برابر نزول موجب شد فروشندگان بازار خودرو نیز جهت نوسان در این بازار را افزایشی کنند.

قیمت پراید در بازار خودرو

رصد بازار خودرو در هفته سپری شده نشان می دهد بازار روند صعودی داشته و  بر این اساس، پراید 131 هفته گذشته در بازار با رشد چهار میلیونی قیمت در محدوده قیمتی 105 میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به هفته ماقبل 3.9 درصد رشد قیمت را ثبت کرد. قیمت پراید 111 نیز با رشدی 2.5 درصدی در بازار روبرو شد و قیمت آن به 123 میلیون تومان رسید. 

 

 قیمت محصولات پژو در بازار

اما در  میان محصولات ایران خودرو خانوده پژو 206 تیپ دو رکوردار افزایش قیمت در بازار بود. براساس ارزیابی های صورت گرفته در هفته گذشته 206 تیپ 2  رشد 7.2 درصدی قیمت را تجربه کرد و به این طریق بالاترین رشد قیمت به این محصول پرطرفدار رسید. 206 تیپ دو در آخرین روز هفته گذشته به 192 میلیون تومان رسید.

تیپ 5 نیز در هفته سپری شده رشد قیمت 2.8 درصدی را تجربه کرد  و قیمت آن به 251 میلیون تومان رسید.

با ارزیابی بازار خودرو می توان گفت «پژو 206 صندوقدار» دیگر محصول  خانواده 206 که بیش از توانسته نظر خانواده ها را به خود جلب کند در بازار با رشد 5 میلیون تومانی در محدوده قیمتی 235 میلیون تومان در بازار عرضه شود.

 

قیمت خانواده سمند در بازار

براساس ارزیابی های صورت گرفته قیمت سمند LX هم در هفته سپری شده از رشد قیمت بی نصیب نبود و برای این محصول رشد 2.8 درصدی قیمت ثبت شد و این خودرو با  قیمت 179 میلیون تومان قیمت خورد.  اما « سمند lx با موتور EF7» نیز در هفته گذشته 199 میلیون تومان و «سمندسورن» هم 238 میلیون تومان در بازار معامله شدند و نسبت به هفته قبل به ترتیب رشد 2 درصدی و 0.4 درصدی را تجربه کردند.

 

قیمت تیبا در بازار

از دیگر محصولات در بازار پرتیراژ ها می توان به «تیبا صندوقدار» اشاره کرد؛  ارزیابی بازار خودرو نشان می دهد که این خودرو در هفته گذشته  نسبت به هفته قبل در بازار  رشد 3 میلیون تومانی قیمت را تجربه کرد و قیمت آن به 115 میلیون تومان رسید.

قیمت «تیبا2 معمولی »  نیز 6میلیون تومان گران تر از هفته گذشته قیمت خورد و با قیمت 125 میلیون تومان در بازار عرضه شد،   اما ساینا  که به لحاظ قیمتی و حتی فرمی هم تراز تیبا است نیز با قیمت 127 میلیون در بازار معامله شد و رشدی 2 میلیون تومانی در بازار داشت.

منبع: اقتصادنیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها