|

گزارش بورس امروز یکشنبه چهاردهم دی ماه ۹۹ ، بورس امروز مثبت بود؟

بورس امروز 14 دی چه شد؟

بورس امروز 14 دی چه شد؟ گزارشی از بازار بورس و وضعیت شاخص کل بورس امروز یکشنبه 14 دی 99 .

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 14 دی ‌ماه با رشد هزار و ۳۲۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۴۷۶ واحد رسید. در این روز شاخص کل روند سینوسی و پرنوسانی را پشت سر گذاشت، اما بازار متعادل و بهتر از روز‌ های قرمز رنگ گذشته بود. تا جایی که شاخص کل ۱۰ صدم و شاخص هم‌ وزن ۱۲ صدم درصد رشد کردند و نشان از یکدست بودن بازار امروز دارد. در بین نماد‌ های شاخص ‌ساز، شستا و شپنا بیشترین تاثیر منفی و نوری، تاپیکو، وپارس، رمپنا و فملی به ترتیب بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روند معاملات بازار امروز یکشنبه 14 دی 99 با ما در شایانیوز همراه باشید.

بورس امروز 14 دی چه شد؟

 در پایان ۳۰ دقیقه اول روز معاملاتی امروز یکشنبه 14 دی 99، شاخص کل ۱۸ صدم درصد و شاخص هم‌ وزن شش صدم درصد کاهش داشته که نشان می ‌دهد شرکت ‌های کوچک شرایط بهتری نسبت به نماد ‌های شاخص ‌ساز دارند. در ساعات اولیه معاملات امروز از مجموع ۳۱۴ نماد بورسی، ۱۳۳ نماد در مدار صعودی حرکت می ‌کند و ۱۸۱ نماد همچنان نزولی هستند. در فرابورس شرایط بهتر است و از مجموع ۲۳۴ نماد معامله شده در ساعات ابتدای بازار، ۱۱۸ نماد کار خود را با افزایش قیمت سهام آغاز کرده‌اند و ۱۱۶ نماد روند کاهشی دارند. موردی که نشان می ‌دهد شرایط بازار نسبت به روز گذشته متعادل ‌تر است، اما هنوز نماد‌های قرمز رنگ در اکثریت هستند.

تابلو بورس امروز یکشنبه 14 دی 99 یک بازار متعادل را نشان می ‌دهد. از آنچه نماد پر معامله با افزایش قیمت سهام روبرو شده ‌اند، رنگ سبز تابلو بیشتر به چشم می ‌آید. در ساعات ابتدایی معاملات امروز گروه خودرو و ساخت قطعات بیشترین آمار معاملات را به خود اختصاص داده ‌اند. در این گروه اغلب نماد‌ ها از جمله خودرو و خساپا سبزرنگ هستند و شاهد تشکیل صف خرید برای نماد های زیر هستیم:

  • خاهن
  • خنصیر
  • خموتور
  • خمحور
  • خشرق

 گروه محصولات شیمایی امروز به رنگ سبز درآمده و صف فروش بوعلی هم جمع ‌آوری شده است. از جمله نماد‌های سبز شیمیایی می‌توان به کلر، شتوکا، نوری، شصفها، شبصیر و فارس اشاره کرد. انبوه ‌سازی ‌ها هم عموما در مدار صعودی حرکت می‌کنند و شاهد افزایش قیمت سهام ثاخت، ثباغ و ثاباد هستیم. در بین غذایی‌ها، غنوش، به عنوان رکورددار بازدهی سالانه دوباره به روند صعودی افتاده و شاهد تشکیل صف خرید در این نماد هستیم.

گزارش بورس امروز یکشنبه 14 دی 99

غدام و غبهار دیگر نماد‌های سبز غذایی هستند، اما اغلب این گروه از جمله غگل، غمارگ، غپینو و غسالم روند نزولی دارند. داروی ی ‌ها در دو جهت مخالف حرکت می‌ کنند. سردسته صعودی ‌ها برکت و سردسته نزولی ‌ها دیران است. بانکی‌ ها در غیاب بزرگانشان به رنگ سبز درآمده و شاهد تشکیل صف خرید برای وپست، وپارس و وملل هستیم. فلزات اساسی هم شرایط نسبتا خوبی را تجربه می ‌کنند و قیمت سهام فولاد و فملی رو به افزایش گذاشته است.

 بیمه‌ ها بازاری متعادل دارند و اغلب نماد‌ ها تیره‌ رنگ هستند. پالایشگاه‌ ها بعد از چند روز صف فروش امروز به روند صعودی برگشته و به همین خاطر شاهد رنگ سبز برای نماد پالایش در گروه صندوق‌های ETF هستیم. دیگر صندوق‌ های سهامی هم شرایط خوبی را تجربه می‌کنند. حمل و نقل به جز حکشتی، زراعت به جز تلیسه، هولدینگ ‌ها، سرمایه ‌گذاری ‌ها به جز وخارزم، کانه‌های فلزی به جز کاما، قندی‌ها و ماشین آلات از جمله گروه‌های سبز بازار امروز هستند. 

پیشنهاد می شود: پیش بینی بازار بورس فردا دوشنبه 15 دی 99

تعادل نسبی بین صف‌های خرید و فروش

در ساعات پایانی معاملات امروز یکشنبه 14 دی 99 و بعد عبور شاخص کل از یک موج سینوسی و پرنوسان، تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش تا حد زیادی به هم نزدیک هستند. طوری که در این ساعات برای ۱۷۰ نماد صف خرید تشکیل شده که ۲۶ درصد بازار را تشکیل می‌دهدند و در طرف مقابل ۱۶۰ نماد یعنی ۲۴ درصد بازار صف فروش دارند و معاملات در نیمی از نماد‌های بازار سرمایه در جریان است. ارزش کلی صف‌ های خرید در ساعات پایانی معاملات حدود هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان و ارزش کلی صف‌های فروش حدود هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان است.   

 

 

منبع: فرارو

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها