|

پیش بینی بازار بورس فردا سه شنبه 16 دی 99

با توجه به افت 44 هزار واحدی شاخص ک بورس امروز ، پیش بینی ها برای بازار بورس فردا سه شنبه 16 دی 99 چیست؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بازار بورس یکی از پر ریسک ترین بازار های مالی و روش های سرمایه گذاری در بازار می باشد. نکته ای که در خصوص سرمایه گذاری در این بازار پر ریسک بسیار پر اهمتی می باشد، توجه به پیش بینی ها و بررسی ها و تحلیل های افراد فعال در بازار می باشد. در این مقاله قصد داریم تا به پیش بینی بازار بورس فردا سه شنبه 16 دی 99 بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

پیش بینی بازار بورس فردا سه شنبه 16 دی 99

در خصوص پیش بینی بازار بورس فردا سه شنبه 16 دی 99 توجه به روند معاملات بورس در هفته گذشته اهمیت بالایی دارد. در جریان معاملات دو هفته گذشته نماد های شاخص ‌ساز روند نزولی داشتند و همین امر باعث افت شاخص کل شد اما از طرفی شاخص هم‌ وزن عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل داشت. اما چرا بورس به این وضع دچار شد؟

حمید اسدی، حقوق ‌دان بازار سرمایه با اشاره در رابطه با دلایل روند نزولی سهم ‌های بنیادین گفت: اولا در جریان معاملات نیمه اول امسال سهم‌ های بنیادین رشد زیادی داشتند و این موضوع باعث توقف مقطعی رشد این سهم ‌ها شد و طبیعتا بعد از این اتفاق گرایش سهامداران به سهم ‌های کوچک بیشتر شد. دومین دلیل مربوط به راحت ‌تر بودن بازارگردانی در نماد های کوچک ‌تر است به نوعی که نقد شوندگی در این نمادها را بالا برده است و همچنین سهامداران به سود بیشتر نمادهای کوچک پی برده‌ اند و از طرفی سرمایه ‌گذاری در نماد های بزرگ بلند مدت است و همین امر نیز در سهامداران بازدارندگی ایجاد می ‌کند.

این کارشناس در رابطه با اعتماد از دست رفته سهامداران گفت: بعد از عملکرد ضعیف صندوق‌ های دولتی اعتماد مردم به سهم‌ های دولتی از بین رفته است و این موضوع نیز باعث گرایش سهامداران به سهم ‌های کوچک شده است. این در حالی است که دولت قرار است صندوق دارا سوم را در بازار سهام عرضه کند که با این وضعیت فکر نمی‌ کنم استقبالی از این صندوق شود.

بورس امروز دوشنبه 15 دی 99 چه شد؟

برای این که بتوانیم قدم های موثری در خصوص پیش بینی بازار بورس فردا سه شنبه 16 دی 99 برداریم، در قدم اول بایستی توجه ویژه ای به روند بازار در هفته گذشته و اولین روز معاملاتی این هفته داشته باشیم. همچنین نظر کارشناسان بازار سرمایه و تحیلگران بازار بورس و اقتصاد نیز می تواند در این راه موثر باشد. اما اجازه دهید تا نگاهی به روند معاملات بازار بورس امروز سه شنبه 16 دی نیز داشته باشیم. بورس امروز چه شد؟ در جدول زیر به گزارشی از روند معاملات بورس امروز توجه داشته باشید.

 
وضعیت بازار بسته 14:10:50
شاخص کل

1,354,114.30 

(43682.55)
شاخص کل (هم وزن)

455,168.91 

(8539.66)
ارزش بازار
53,704,719.769 B
اطلاعات قیمت 99/10/13 13:48:14
تعداد معاملات
1.226 M
ارزش معاملات
86,519.730 B
حجم معاملات
6.526 B

بورس امروز در پایان معاملات امروز دوشنبه 15 دی ‌ماه با ریزش ۴۳ هزرا و ۶۸۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۱۱۲ واحد رسید. در این روز همه گروه‌ ها چه شرکت‌ های کوچک و چه شرکت ‌های بزرگ به صورت یک دست روند نزولی داشتند. با این تفاوت که در نماد ‌های کوچک حجم معاملات پایین جلوی کاهش قیمت پایانی را گرفت. موردی که باعث شد شاخص کل ۳.۱۳ درصد و شاخص هم‌ وزن ۱.۸۴ درصد کاهش داشته باشد. نماد ‌هایی که بیشترین تاثیر را بر افت شاخص کل بورس امروز داشتند عبارتند از:

  • فملی
  • فولاد
  • فارس
  • شستا
  • کگل
  • تاپیکو
  • شپنا .

Capture

با توجه به افت 44 هزار واحدی شاخص کل بورس امروز ، در خصوص پیش بینی بورس فردا سه شنبه 16 دی 99 ، پیش بینی می شود که بازار بورس فردا نیز روندی منفی به همراه داشته باشد. دلیل آن نیز وجود جو هیجانی ناشی از اتفاقات سیاسی اخیر می باشد. اما به هر ترتیب نمی توان اظهار نظری قطعی در خصوص روند بازار بورس فردا داشت. از این که تا پایان مقاله پیش بینی بورس فردا سه شنبه 16 دی 99 با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها