|

عرضه اولیه فرابورس

سرمایه مورد نیاز برای عرضه اولیه سهام سپیدار چقدر است؟

سرمایه مورد نیاز برای عرضه اولیه سهام سپیدار چقدر است؟ سپیدار کی عرضه اولیه می شود؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- روز چهارشنبه 17 دی عرضه اولیه سپیدار در حالی انجام می ‌شود که به نظر می ‌رسد حداکثر نقدینگی موردنیاز برای شرکت در این عرضه اولیه ۲۴ هزار تومان باشد. به گزارش تجارت‌نیوز، روز چهارشنبه، ۳۰ میلیون سهم (معادل ۱۵ درصد) سهام شرکت سپیدار سیستم آسیا با نماد سپیدار در بازار دوم فرابورس عرضه می‌ شود. این شرکت که در اواخر سال ۱۳۸۷ به عنوان یکی از زیر مجموعه‌ های شرکت همکاران سیستم تاسیس شد تا به امروز دو بار افزایش سرمایه داده و توانسته سرمایه خود را به ۲۰ میلیارد تومان برساند. سهامدار اصلی سپیدار شرکت همکاران سیستم است.

سرمایه مورد نیاز برای عرضه اولیه سهام سپیدار

عرضه اولیه سپیدار در حالی با قیمت ۳۹۸۰ تومانی انجام می‌شود که با توجه به سود خالص ۲۷۶ تومانی این سهم در ۹ ماه نخست و نسبت P به E گروه که حدود ۲۸ است، به نظر می‌رسد رسیدن به قیمت ۷۰۰۰ تومانی برای این سهم چندان دور از دسترس نباشد.

در عرضه اولیه سپیدار که روز چهارشنبه انجام می ‌شود ۲۶ میلیون سهم به عموم عرضه می‌شود و ۴ میلیون سهم نیز سهم صندوق ‌ها خواهد بود. هر نفر حداکثر می‌تواند ۱۵ سهم در بازه قیمتی ۳۸۰۰ تا ۳۹۸۰ تومانی ثبت سفارش انجام دهد. البته با توجه به احتمال مشارکت ۴٫۵ میلیون نفری در این عرضه به هر نفر بیشتر از ۶ سهم نرسد که معادل ۲۴ هزار تومان نقدینگی نیاز دارد.

عرضه اولیه سهام سپیدار

سپیدار که در حوزه طرح‌ های جامع فناوری اطلاعات شامل تحلیل، تولید، استقرار، راه‌ اندازی و پشتیبانی راه‌ کار های مبتنی بر نرم‌ افزار و همچنین تجارت الکترونیک فعالیت می ‌کند توانسته از سال ۱۳۹۴ تا به امروز سهم خود را در بازار از ۴٫۳ درصد به ۱۴ درصد افزایش دهد و پیش ‌بینی ‌های شرکت به این صورت است که احتمالا سهم این شرکت در پایان سال ۹۹ به ۱۸ درصد افزایش پیدا کند.

همچنین بر اساس آمار منتشر شده، درآمد عملیاتی شرکت در سال ۹۸ به ۳۸ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ۹۷ رشدی ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد. سپیدار پیش‌بینی کرده که میزان درآمدش در پایان سال ۹۹ به ۷۰ میلیارد تومان برسد.

بررسی گزارش عملکرد ۹ ماهه این شرکت در سال ۹۹ نشان می‌دهد که سپیدار توانسته در این ۹ ماه درآمد خود را به ۵۳ میلیارد تومان برساند که ۹۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده و این موضوع رسیدن به درآمد ۷۰ میلیارد تومانی را تا پایان سال امکان‌پذیر می‌کند

1-5

رشد درامدی عملیاتی سپیدار

همچنین سود خالص هر سهم سپیدار در سال ۹۸ معادل ۱۴۵ تومان بوده که رشدی ۴۴ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته است. با این وجود سپیدار توانسته در ۹ ماهه نخست امسال ۲۷۶ تومان سود خالص محقق کند که رشدی ۱۷۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. بررسی عملکرد یک ماهه سپیدار در آذر حاکی از آن است که این شرکت در نهمین ماه سال ۱۰ میلیارد و ۷۴۶ میلیون تومان درآمد داشته است. بر اساس اطلاعات امیدنامه این شرکت، نسبت‌های مالی سپیدار نیز به شرح زیر است.

3-3

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها