|

عرضه کامل در بورس کالا ، راه برون رفت از التهاب فولادی است

عرضه کامل در بورس کالا ، راه برون رفت از التهاب فولادی و نجات صنعت فولاد است.

لینک کوتاه کپی شد

عرضه کامل فولاد در بورس کالا راه‌ برون رفت این صنعت از بحران پیش آمده است؛ این گفته اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس است که معتقد است مشکل اصلی بازار فولاد به دلیل فاصله زیاد قیمت کارخانه و بازار است که با عرضه کامل محصولات در بورس کالا، قیمت ‌ها در روال منطقی قرار می‌گیرد و فاصله قیمتی نیز برطرف می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شاکری گفت: با توجه به شفافیت مکانیسم بورس کالا می‌توان در خصوص عرضه فولاد در تالار شیشه ‌ای اطمینان حاصل کرد. وی افزود: متاسفانه دستگاه اجرایی نمی‌تواند نظارت کامل بر بازار داشته و نوسانات را کنترل کند؛ بر این اساس، برنامه‌ ها برای تنظیم بازار عملی نمی‌شود و سود حاصله در حوزه بازار فولاد نصیب دلالان و واسطه‌ها شده و تولیدکننده بهره‌ای از بازار نمی‌برد.

عرضه فولاد در بورس کالا راه حل نجات این صنعت

این نماینده مجلس تنها راهکار را برای نجات صنعت فولاد، عرضه آن در بورس کالا دانست و گفت: تنها روشی که می‌توانیم بازار سیاه و دو نرخی که ایجاد شده است را به وسیله آن کنترل‌ کنیم، بازار بورس کالا است. شاکری ادامه داد: بورس کالا بستر عرضه محصولات است که می‌تواند راهکاری برای رفع مشکلات صنعت فولاد باشد؛ با قرار گرفتن تقاضای کامل در بازار عرضه نیز قیمت عادلانه کشف می‌شود و مشکلات فعلی مرتفع می‌شود.

این عضو کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه نظارت و کنترل بر صنعت فولاد در بازار آزاد و غیرشفاف امکان پذیر نیست، اما امکان رصد معاملات بورس کالا از سوی همگان و سیاست‌گذاران مهیا است، اظهار کرد: با ورود کل فولاد به بورس کالا، عرضه و تقاضای واقعی کشور مشخص می‌شود و تولیدکنندگان نیز در روندی معین می‌توانند پس از تامین نیاز داخل، صادرات کنند تا انگیزه واحدهای تولیدی برای جهش تولید دوچندان شود.

شاکری در پایان با اشاره به مطرح شدن کاهش نرخ  فولاد در کشور گفت: یکی از موضوعاتی که این روزها به آن پرداخته می‌شود، موضوع کاهش نرخ فولاد در کشور است که به نظر می‌آید که در این زمینه نیز تنها راه پیشنهادی برای گذر از بحران، سازوکار بورس کالاست که این بستر معامله به طور خودکار نرخ‌های واقعی را نیز کشف می‌کند.

پیشنهاد می شود: بورس امروز چه شد؟ گزارشی از بورس امروز دوشنبه 22 دی 99

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها