|

۴ نشانه صعود احتمالی شاخص بورس

پیش بینی بورس شنبه 4 بهمن؛ احتمال صعود بازار!

پیش بینی شاخص بورس تهران شنبه 4 بهمن؛ به نظر می رسد هفته آینده بازار سرمایه روندی صعودی داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

در چند هفته اخیر شاخص کل بازار سهام افت زیادی را تجربه کرد اما در جریان معاملات دیروز و امروز فشار فروش کم شد و شاخص کل روندی صعودی به خود گرفت. هر چند هنوز شاخص کل در کف خود قرار دارد اما برخی از کارشناسان عقیده دارند بورس در بهمن ماه روندی صعودی خواهد داشت.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با دلیل مثبت شدن بورس در این هفته گفت: بورس این هفته به دلیل افزایش تقاضا مثبت نشد بلکه به دلیل کاهش فشار فروش شاخص کل مثبت شد.

این کارشناس در رابطه با روند بورس هفته بعد گفت: روند بورس هفته بعد به جریان پول بستگی دارد و در حال حاضر تقاضا در بورس زیاد نیست و اگر در جریان معاملات هفته بعد جریان پول به بازار سهام تزریق نشود روند صعودی پایدار نخواهند ماند.

این کارشناس در رابطه با روی کارآمدن بایدن اضافه کرد: روی کار آمدن بایدن دو لبه دارد که اولین آن کاهش قیمت دلار است که با روند صعودی دلار در جریان معاملات امروز ریزش دلار به زیر ۲۰ هزار تومان منطقی نیست و از طرفی تاثیر دوم روی کار آمدن بایدن تسهیل صادرات شرکت‌هاست و این موضوع باعث افزایش سود این شرکت‌ها خواهد شد.

پیشنهاد می شود: پیش بینی بورس فردا دوشنبه 11 اسفند 99

۴ نشانه صعود احتمالی شاخص بورس

آغاز به کار رئیس جمهور جدید آمریکا و افزایش احتمال کاهش تحریم‌ها، برگشت روند صعودی قیمت دلار و طلا، تغییر ریاست سازمان بورس و روند صعودی آخرین روز کاری بورس در هفته اخیر شاید چهار سیگنال مهم برای بورس هفته آینده باشد. اما علاوه بر این چهار اتفاق، شش خبر مهم دیگر نیز وجود دارند.

ـ رئیس جمهور با بیان اینکه دنیا نیازمند به نفت و گاز ایران است، گفت: شما امروز را نبینید که چند سال ما را در فشار و تحریم گذاشتند، بالاخره جهان و منطقه به نفت و گاز ایران آن هم با جایگاهی که ایران دارد نیازمند است.

ـ وزیر نفت در خصوص روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا و اثر آن بر فروش نفت ایران گفت: باید چند روزی صبر کنیم. بیژن زنگنه همچنین گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ گاز سوزاندنی در کشور نخواهیم داشت؛ ریل‌گذاری خوبی در این زمینه انجام شده و حتی بخش بسیار سنگین مسیر طی شده است.

ـ رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی می‌گوید که دلارهای بلوکه شده تا پایان سال از کره جنوبی آزاد می‌شود؛ این در حالی است که به گفته دبیر کل اتاق مشترک ایران و کره جنوبی ۸۰ درصد شرکت‌هایی که عضو اتاق بودند، مبادلاتشان با کره جنوبی قطع و بیشتر مبادلات تجاری متوقف شده است.

ـ بانک مرکزی با تزریق ۵۷٫۲ هزار میلیارد ریال نقدینگی در قالب توافق بازخرید با سررسید ۱۴ روزه با حداقل نرخ ۲۰ درصد به بانک‌های متقاضی موافقت کرد.

ـ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: نرخ ارز در لایحه بودجه سال آینده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است و امیدواریم مجلس شورای اسلامی در این زمینه هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشد.

ـ وزیر بهداشت با بیان اینکه هفته آینده از شروع اولین فاز واکسن ساخت داخل در رازی رونمایی می‌شود، گفت: امیدوارم قبل از ۲۲ بهمن و طبق مصوبه اولویت بندی شده، واکسیناسیون را در گروه‌‌‌ها شروع کنیم.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی