|

عملکرد هفتگی سهام عدالت

ارزش سهام عدالت جمعه 3 بهمن؛ سهام عدالت خاطره شد!

ارزش سهام عدالت در پایان معاملات این هفته چقدر شد و آیا امیدی به بازگشت سهام عدالت هست؟

لینک کوتاه کپی شد

 از برگه‌های کم‌ارزش شده سهام عدالت تنها برای صاحبان آن گویی یک نام باقی مانده است. ارزش برگه‌های سهام عدالت که تا بیش از ۲۱ میلیون تومان هم ارزش داشت اکنون به ۱۰ میلیون تومان رسیده و همین میزان هم در بورس به فروش نمی‌رود.

صاحبان این برگه‌ها اگر تاکنون گزینه آزادسازی را انتخاب کرده‌اند و فروش ۳۰ درصد سهام عدالت را در برنامه دارند شاید بتوانند به سه میلیون تومان دسترسی داشته باشند و آنهایی هم که ۶۰ درصد آن را آزاد کرده‌اند شاید امکان دسترسی به شش میلیون تومان برای آنها مهیا شود.

اما این ارقام برای برگه‌های سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی بوده است. در برگه‌های سهام عدالت یک میلیون تومانی ۳۰ درصد آزادسازی شده معادل شش میلیون تومان و ۶۰ درصد آزادسازی شده معادل ۱۲ میلیون تومان می‌شود. اما آیا ممکن است مجددا صاحبان سهام عدالت به این مبالغ دسترسی داشته باشند؟ از نگاه برخی کارشناسان با بهبود وضعیت بازار سهام این احتمال می‌رود که مجددا صاحبان سهام عدالت به مبالغ برگه‌های سهام عدالت خود دسترسی پیدا کنند.

عملکرد سهام عدالت در هفته که گذشت

در شروع معاملات این هفته از بازار سهام، ارزش سهام عدالت حدود ۱۰ میلیون تومان بود، اما روند نزولی نمادهای شاخص‌ساز در روز شنبه و دوشنبه باعث نزول سهام عدالت از کانال ۱۰ میلیون تومان شد. ارزش سهام عدالت در جریان معاملات این هفته به پایین‌ترین سطح خود رسید.

معاملات روز سه‌شنبه نقطه امیدی برای دارندگان سهام عدالت روشن کرد و روند نزولی ارزش سهام عدالت بعد از حدود ۴ هفته متوقف شد، همچنین روند صعودی نمادهای شاخص‌ساز در معاملات روز چهارشنبه باعث رشد بیش از ۴۰۰ هزار تومانی ارزش سهام عدالت شد.

عملکرد-سهام-عدالت-2-بهمن

 

دارندگان سهام عدالت تنها نظاره‌گر!

اما حالا مدتی است که فروش سهام عدالت در بازار سهام متوقف شده و سهامداران عدالت فقط نظاره‌گر ریزش ارزش دارایی خود در بازار سهام هستند و هنوز هیچ تصمیمی برای شروع عرضه سهام عدالت در بازار سهام گرفته نشده است.

ارزش سهام عدالت در کوتاه مدت به سقف قبلی خود بازنمی‌گردد اما کارشناسان عقیده دارند در بلند مدت بازدهی خوبی به سهامداران خواهد داد.

 

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها