|

آینده بورس

سرنوشت بورس پس از انتصاب رییس جدید

امروز گزینه نهایی ریاست سازمان بورس در شرایطی معرفی می ‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

امروز گزینه نهایی ریاست سازمان بورس در شرایطی معرفی می ‌شود که محمدرضا پور ابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصاد مجلس اعتقاد دارد که هیچ کدام از کاندیداها صلاحیت و تخصص لازم را ندارند. اما به هر ترتیب سرنوشت بورس پس از انتصاب رییس جدید چه می شود؟

به گزارش تجارت ‌نیوز استعفای پر حاشیه محمدباقر قالیباف‌ اصل، رییس سازمان بورس گمانه‌زنی‌ها را درباره جانشینان احتمالی او تقویت کرد و در این میان نام سه گزینه محمدعلی دهقان‌دهنوی، معاون وزیر اقتصاد، حامد سلطان‌نژاد، مدیر فعلی بورس کالا و سیدعلی حسینی، مدیرعامل سابق بورس انرژی شنیده شد.

پیشنهاد می شود: پیش بینی بازار بورس فردا چهارشنبه 8 بهمن 99

با این وجود بسیاری اعتقاد دارند که این جابه‌جایی‌ها نمی‌تواند تاثیر چندانی در رفتار بورس داشته باشد. در این میان برخی کارشناسان بازار سرمایه به اختیارات محدود رییس سازمان بورس اشاره می‌کنند و معتقدند که تعدد نهادهای تصمیم گیرنده در بورس موجب می‌شود که جابه‌جایی مدیران اتفاق خاصی را رقم نزند.

برخی دیگر به کلیت شرایط اقتصاد کشور و متغیرهای آن اشاره کرده و می‌گویند که مگر جایگزینی وزیر صنعت توانست قیمت خودرو را در بازار مصرف کننده مهار کند یا تغییر ویژه‌ای در تصمیمات این وزارتخانه ایجاد کند؟

برخی نمایندگان مجلس اما بی تاثیر بودن جابه‌جایی رییس سازمان بورس را ناشی از نداشتن صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی می‌دانند. رییس کمیسیون اقتصاد مجلس از جمله این نمایندگان است که در گفتگویی با تسنیم صراحتا به این موضوع اشاره کرده است. سهامداران بورس هم گرچه از استعفای قالیباف استقبال کردند اما امید چندانی به تغییرات بنیادی در تالار سعادت‌آباد را ندارند. در ادامه برخی نظرات سهامداران را در این زمینه می‌بینید:

«برای ما فرقی نمیکنه کی پشت میز ریاست میشینه . مهم اینه :
به سایر وزرا اجازه دخالت تو بورس رو نده . برای هر شرکت بورسی بازارگردان مناسب پیدا کنه ( بازار گردان نه نوسانگیر)،  در شرایط ریزش بازار دامنه نوسان رو ۲ بزاره تا سهامداران زیاد دچار ضرر نشن.. از قیمت گذاری های دستوری تو بورس کالا جلوگیری کنه . ر شرایط بهبود بازار دامنه نوسان رو آزاد بزاره وبه شدت از حقوقی های نوسانگیر برخورد کنه در صورت لزوم کد معاملاتیش رو بتونه غیر فعال کنه»

«دولت اصلا مردم براش مهم نیست . فقط منافع خودش و تلاش برای تامین کسری بودجه… بقیه ش بازیه»

«استعفا دادن کاری رو حل ممیکنه ایا با استعفا پول من برمیگره ضرر های من بر میگرده پول ما رو پس بدید با دروغ ما رو اوردید پالایش حالا با استعفا تموم میکنید»

«بورس باید سازوکار درستی داشته باشد بطوری که افراد ذی نفوذ نتوانند تعیین کننده سمت و سوی بازار باشند رییس بورس باید فردی مستقل باشد که از خارج باید وارد کرد حتی از گینه بیسائو»

«بازار بورس پول میخواد وقتی خالیه ریزش ادامه داره»

«بورسی که دستکاری میشه هم مگه رئیس میخواد»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها